A fideszellenes hisztéria ellen való orvosság

LMP-döntés: Tajtékzik a balliberális ellenzék

2012/11/18. - írta: OrangeOrder

Külön 2014: az LMP nem csatlakozik, Jávor lemondott

Na, az első menetben nem csatlakozik az LMP a Bajnai-féle össznépi fideszbuktatáshoz. Meglepődtem, mert én az LMP-nek is inkább a gyors színvallást szántam volna, de hát döntöttek ők, maguknak. Amúgy kb. fele-fele arányban, de ez most mindegy. Mi lesz így Field meg az SZDSZ másik fele nélkül? Reménykedhetnek, hogy így is bejutnak - aztán majd akkor még mindig újratárgyalhatják az esetleges együttműködést bárkivel, bármilyen formában.

A Karácsony-Jávor vonalon most azért kicsit röhögök.

De leginkább nem rajtuk, hanem a felháborodott, tajtékzó - leginkább SZDSZ-es, MSZP-s vonalnak - nézzétek csak a facebookos kommenteket! Mintha a Hollán Ernő utca kollektíve özönlötte volna el a Mandiner kommentelőfelületét :))) Én közben egy kiváló olasz ristrettót hörpölgetek, derékig betakarózva. Ilyen vasárnapot szeretnék mindig :)

Schiffer András! Ezt a tévedést a történelem könyvekben is olvashatják majd az utódjaink az elkövetkező 20 év diktatúrájának indokai között!

Győztek a kriptofideszesek.

LMP. Élt 5 évet. R.I.P

kemény csávók, fejükbe szállt valami, sok sikert a parlamentbe jutáshoz, ezek után...

az LMP egyáltalán nem következetes szerintem. Azért hozta létre a fidesz, hogy ezzel mindegy zavart keltsen a jelenlegi ellenzéki oldalban. Olyan vállalhatatlan személyekkel, mint Schiffer. Zseniális ötlet és név megtéveszti a buta embert. orbán szabadjára ereszettt egy szélső jobb (magától jobb) és egy lmp nevű formációt. orbán nagyon nem hülye. bolondnak bolond, hibbant elméje súrolja a zseni szintét, de ....

Szerintem meg Bajnai is azt teszi mint annak idején Németh Miklós, s azzal vége az utolsó fidesz uralom lebontónak is. De hát mit várnánk egy szdsz utódpárttól, a jobbik amugy is a fidesz mellett, az mszp nem korrekt, Gyurcsányt meg a nép nem birja. Nem kell izgulnia a mostaniaknak nincs közös akaratu politika igy a nyomor konzerválódik hazánkban...vagy jönnek az új honfoglalók

Szomorú:-((((((

Pontosan olyan mint az a gnóm Tölgyesi volt!!!! Emlékeztek még/ a marhája irány a fingdeszar,onnan a süllyesztő!!!rajta te hülye göndörbárány!!!!!

remélem,kiesik az lmp 14ben...ostobák és bomlasztóak...

Mélyen elgondolkodtató, hogy a fideszes elemzők ünneplik az LMP kongresszusának döntését.

Lehet Más a Politika? NEM, Schiffer szerint :

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://orangeorder.blog.hu/api/trackback/id/tr44912533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urfang 2012.11.18. 11:35:19

Azért az igazi öröm az lenne, ha a fidesz jól kormányozna. Az ellenzék útkeresésén is lehet kárörömködni, de attól még a hazának nem lesz jobb.

Balt 2012.11.18. 11:56:41

Igen, a dühödt kommentekből jól látszik a "demokrácia-felfogásuk" egy érvényes szavazás (amúgy pártbelügy) kapcsán, a "nincs bocsánat" jegyében.

Jack Torrance 2012.11.18. 12:49:58

Szerintem tévedsz, egy-két elvakulttól eltekintve nem őrjöng senki. Véleménye persze van az embereknek, azt el is mondják.
Az LMP sose volt egységes, most legalább elválik aminek el kell válnia.
A végső szót meg úgyis a szavazók mondják majd ki.

Jack Torrance 2012.11.18. 12:51:24

@Balt: nem "bocsánat"-ról van szó. Az "őrjöngők" nem haragszanak az LMP-re, csak nem fognak rájuk szavazni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2012.11.18. 13:14:08

@Jack Torrance: +1

Az E14-nek nem az LMP, hanem a szavazóbázisa kell. Ebből a szempontból remek döntés született tegnap, egyszerűsíti a helyzetet, és megkönnyíti Bajnai dolgát, mert egy nehéz tárgyalópartnerrel kevesebb.

Mesterházyék is összehívhatnának már egy hasonló kongresszust :).

Gogol 2012.11.18. 13:14:52

Tajtékzik a ballib ellenzék, írja a blog és bizonyításul csatol 5-6 kommentet. Ez aztán reprezentatív.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.11.18. 13:27:21

@Jack Torrance: @Gogol: dehogynem őrjöng a ballib tábor. nézzetek meg pár blogot, facebookot, mindenhol a "mínusz X szavazat" a minimum, a többség leírja, hogy vége a pártnak, rengeteg a fröcsögő személyeskedés. persze ebben semmi meglepő nincs, ezt vártuk.
csak azt nem értem, hogy az mszmp-kompatíbilis szavazónak miért fáj, hogy az lmp nem akar utódpárt lenni. maradt még épp elég másik.

Scagnetti 2012.11.18. 13:27:45

@Jack Torrance: És vajon eddig rájuk szavaztak volna? Vajon nem jellemzően szoci szavazók dühöngenek megint, ahogy általában eddig is ők szidták az LMP-t, mert nem akart besorolni az MSZP mellé?

Jack Torrance 2012.11.18. 13:36:39

@milliliteratura: a "minusz X szavazat" mitől őrjöngés? A személyeskedés is elenyésző arányaiban, nem nagyobb, mint máshol.
De tulajdonképp nem érdekel, felőlem hívhatod őrjöngésnek. Csalódtak, megmondják.

@Scagnetti: gondolom, aki most siratja az összefogást, az arra fog szavazni. Szerintem van sok jobboldali szavazó, aki le akarja váltani a fideszt és örült volna, ha minél kisebb a súlya az MSZP-nek az összefogásban. De amúgy fogalmam sincs.

Scagnetti 2012.11.18. 13:45:37

@Jack Torrance: Az az LMP nélkül is arra szavazott volna, szóval a párt szempontjából tökmindegy.

Valóban, sok jobboldali le akarja váltani a Fideszt, de aligha az MSZP által. Márpedig Bajnai megmondta, hogy az MSZP kell az összefogáshoz. Innentől kezdve az E2014 már nem lesz alternatíva a jobbosok számára. Az E2014 semmi más, mint az MSZP újracsomagolása és ez által egy próbálkozás a régi szoci szavazók visszaszerzésére.

Az MSZP súlya sokkal kevésbé múlna az LMP-n, mint azt egyesek beállítják. Így is úgy is ők fognak irányítani, ugyanazzal a változatlan csapattal, amelyikkel régen, ezért is van bukásra ítélve az E2014. Azon se csodálkoznék, ha a választás után nem sokkal Bajnai is menne a levesbe, és a szocik megszavaznák a nekik igazán tetsző miniszterelnököt, aki már nem akadékoskodna, ha a párt ismét osztogatni szeretne. Ez persze spekuláció, de Gyurcsány esete is hasonló volt.

Jack Torrance 2012.11.18. 13:52:04

@Scagnetti: "Az az LMP nélkül is arra szavazott volna, szóval a párt szempontjából tökmindegy."

Ez így van.

Szerintem azért ez az eset merőben más, mint Gyurcsányé, már a kiindulás miatt is, de ezekhez nem értek. Majd meglátjuk.

Scagnetti 2012.11.18. 14:03:10

@Jack Torrance: Ezért is írtam úgy, hogy hasonló volt. Gyurcsány ott kúrta el, hogy másfelé akart menni, mint az MSZP azelőtt tette. Ezt a párt nem hagyta neki. Bajnainak majd hagyni fogják? Persze, hogy nem. Most felhasználják, mert képes lehet megnyerni nekik a választást, de ha nem engedi nekik, hogy osztogassanak a szent teheneiknek (nyugdíjasok, segélyezettek, minimálbéres prolik), akkor bizony könnyen az utcán találhatja magát Bajnai is.

Az LMP meg jól tette, amit tett, mert ha besorol Bajnai mögé, senki le nem mossa róla, hogy szocibérenc. Ráadásul nagy jövőt nem lehet jósolni az esetleges E2014 kormánynak sem, így nem nagy veszteség kimaradni belőle.

Jack Torrance 2012.11.18. 14:07:49

@Scagnetti: abban az 1 évben Bajnainak mindent hagytak. Ráadásul most nem ők a királycsinálók. De még rengeteg dolog történhet 2014-ig, majd meglátjuk.

Scagnetti 2012.11.18. 14:25:27

@Jack Torrance: De, ők lesznek a királycsinálók. Aktivistái, pártszervezete, és egy kampányhoz szükséges pénze az MSZP-nek van, Bajnainak, Millának nincs. Bajnainak van egy balos körökben jól hangzó neve, de semmi több. A Milla meg igazából semmi.

Ebből a szempontból tehát jogos is, hogy az MSZP kell nekik a sikerhez, viszont a szocik meg fogják kérni az árát.

És akkor megint ott tartunk majd, hogy van egy szoci kormányunk, amelyik ugyanolyan hülyeségeket fog csinálni, mint régen.

Csak erről sajnos nem beszél senki, mert mindenki csak addig jut, hogy menjen a Fidesz. Pedig talán érdemes lenne azt is megnézni, mi lesz utána, nehogy 2018-ra a Jobbiknak hozzák össze a kétharmadot.

Jack Torrance 2012.11.18. 14:29:00

@Scagnetti: "nehogy 2018-ra a Jobbiknak hozzák össze a kétharmadot"

Na, az lenne a vég.

Nem tudom. Oszkóról személyesen tudom, hogy nem csak szakembernek, de embernek is kiváló, az az 1 év pedig elég meggyőző volt.
De messze még a döntés.

Martian (törölt) 2012.11.18. 14:29:37

@Jack Torrance: "van sok jobboldali szavazó, aki le akarja váltani a fideszt és örült volna, ha minél kisebb a súlya az MSZP-nek az összefogásban."

Majd szavaznak az MSZP mentes LMP-re.

Jack Torrance 2012.11.18. 14:30:51

@Martian: így van, ezzel nekik megadatott a lehetőség.

Scagnetti 2012.11.18. 14:40:59

@Jack Torrance: Számomra az a kétséges, hogy ők alkotnák a 2014-es kormányt. Mert hogy 2009-ben, minden mindegy alapon az MSZP aláírt Bajnainak, hogy mindenben támogatják, az egy dolog. (Akkor csak ez a lehetőségük volt, vagy az előrehozott választás, és a búcsú a zsíros állásoktól). De ugyanezt négy évre nem fogják megtenni. A szocik az osztogatós politika hívei, Oszkóék meg nem. Ezt az ellentétet nem lehet feloldani. (Ez már az MSZP-SZDSZ idején sem működött.) A döntést viszont az hozza, akinek a képviselői a Parlamentben ülnek, és ez az MSZP lesz, tetszik, nem tetszik, ez van. Ha mást nem is, azt biztosan kiharcolják, hogy a csapaton belül az övék legyen a legtöbb képviselő, és akkor a dolog meg is van oldva.

Nem hiszek igazán abban, hogy a Jobbik valaha kétharmadot szerez, de kizárni sem lehet. Ha a következő kormány is szar lesz, ami 99%-ig biztosra vehető, tovább erősödhetnek a radikálisok. Vagy jöhet vissza a Fidesz is akár, mert ha a választói emlékezet olyan rövid, hogy 2014-ben visszajöhet az MSZP, akkor négy évre rá a Fidesz is simán.

Jack Torrance 2012.11.18. 14:45:02

@Scagnetti: jósolni nehéz, különösen a jövőre vonatkozóan, úgyhogy én egyelőre várok és meglátom, mi lesz.

Ouroboros 2012.11.18. 14:45:35

Sose legyen különb örömöd, te lélektelen szolga.

Scagnetti 2012.11.18. 14:48:07

@Jack Torrance: Ez tény, én is csak azért próbálkozom vele, mert az utóbbi néhány választáson ráhibáztam az eredményre. :)

Egyébként van az indexen egy egész jó írás, mely szerint az LMP sokkal inkább kellett Bajnainak, mint fordítva, mert kellett volna neki a szocik mellett legalább egy szalonképes párt is, hogy ezzel csalja magához a választókat. Ez (egyelőre) nem jött be, és szerintem ez nagyon jó.

Jack Torrance 2012.11.18. 14:52:42

@Scagnetti: :)

Olvastam, de én továbbra is azt gondolom, nem Bajnainak, hanem a szavazóknak fog jobban hiányozni az LMP csatlakozása.

A másik tippem (ha már jósolunk), hogy a megmaradt LMP (azaz Schiffer) végül a fideszhez csatlakozik, a fennmaradás érdekében.

Ouroboros 2012.11.18. 14:56:38

@Jack Torrance:

Ekkora szardarabnak nézed Schiffert?

A fidesz nem szalonképes. Önbecsüléssel rendelkező emberben, mint amilyennek Schiffert tartom, föl sem merül a fidesszel bármilyen szintű együttműködés, még azon a szinten sem, hogy odáig süllyedjen, hogy köszönjön egyáltalán nekik.

seagull 2012.11.18. 15:07:47

Kevés szánalmasabb dolgot tudok elképzelni, mint a szerző káröröme. Abba most ne menjünk bele, hogy van-e alapja vagy csak képzeli, de az ostobaságot ilyen fennhangon hirdetni...

Scagnetti 2012.11.18. 15:10:33

@Jack Torrance: "A másik tippem (ha már jósolunk), hogy a megmaradt LMP (azaz Schiffer) végül a fideszhez csatlakozik, a fennmaradás érdekében."

És miért tennék? Azt nem kell komolyan venni, amit a szocik hajtogatnak, hogy mivel az LMP nem áll melléjük, ezért ők a Fidesz emberei. A szocik ezzel hergelik a szavazóikat, aki nincs velük, az ellenük van. Vicces, hogy ez a fajta végletekben gondolkodás tipikusan a szélsőségekre jellemző.

Az LMP ugyanúgy nemet kell mondjon a Fideszre is, ahogy az MSZP-re. Eddig így is tettek, és semmi bizonyíték rá, hogy a Fideszhez közelednének. Hogy a szoci propaganda ezt terjeszti, azon nem kell csodálkozni. Nekik konkurencia az LMP, mivel baloldali pártnak vallja magát, miközben elutasítja az MSZP-t.

Jack Torrance 2012.11.18. 15:17:45

@Ouroboros: @Scagnetti: a gazdasági téziseik közel állnak, és ha az LMP fenn akar maradni, akkor valahová csatlakoznia kell.
Legutóbb ugye meglett az 5%, úgy, hogy sokan hittek bennük és nem volt tétje (úgy értem, kockázata) annak, hogy rájuk szavaznak (a fidesz tutira nyert).

Most lép a párt egy része, ezzel már eleve a szimpatizánsok egy része is, tehát alapból veszélyben a bejutás. Ráadásul kiélezett a helyzet, senki nem akarja majd elvesztegetni a szavazatát egy pártra aki nem jut be, no meg ugye a protest, szóval nincs esélyük.
Egyetlen módon élheti túl, már ha nem akar parlamenten kívüli pártként tengődni 4 évet.

Ouroboros 2012.11.18. 15:23:38

@Jack Torrance:

A fidesz nem szerepelhet a lehetőségek között. A fidesz az ősrossz, a rendszerváltozás utáni magyar politika legeslegeslegalja, föl sem merülhet mint csatlakozási partner.

Ha csatlakozni kell valakihez, akkor milliárdszor inkább Bajnaiékhoz.

Ha valaha is fölmerül bennük a fidesszel való együttműködés, én leköpöm magam, hogy rájuk szavaztam.

Ouroboros 2012.11.18. 15:30:01

De most komolyan, hogy gondolhatsz egyáltalán olyan iszonyatra, hogy ha Bajnaiékat elutasítják, majd a fideszt nem fogják?

Ez egy olyan szörnyűséges vád, amire az LMP szerencsére semmilyen alapot nem adott eddig.

Scagnetti 2012.11.18. 15:49:08

@Jack Torrance: "Most lép a párt egy része, ezzel már eleve a szimpatizánsok egy része is, tehát alapból veszélyben a bejutás."

Kérdés, hány régi LMP szavazót zavar az, hogy az LMP nem áll össze az MSZP-vel. Annak idején az LMP-re azok szavaztak, akik nem akarták a szocikat. Vajon most miért hiányoznának nekik?

Mellesleg még nyerhetnek is vele szavazatokat. Egy mindkét oldalt elutasító szavazónak könnyen szimpatikus lehet egy párt, amely nem fekszik le senkinek.

Jack Torrance 2012.11.18. 16:03:13

@Scagnetti: a kutatások szerint az LMP szavazók 6x%-a támogatta a csatlakozást. Ezek ráadásul biztosan a fidesz ellen akarnak szavazni, tehát ha esélyt akarnak a leváltáshoz, arra szavaznak, aki a legbiztosabb.

@Ouroboros: ok, ne bukj ki, nem akartalak felizgatni, alapot tényleg nem adtak rá. Csak spekuláltam.

Scagnetti 2012.11.18. 16:17:05

@Jack Torrance: Meglátjuk. Arra azért kíváncsi lennék, milyen erős hit van azokban, akik azt hiszik, majd a szocik megoldanak itt bármit is.

Lehet, érdemes lenne tényleg visszahozni őket, akkor talán az újabb bukásuk (ami törvényszerűen bekövetkezik) hozzájárulhat, hogy végleg eltűnjenek.

Bár ilyen rövid választói emlékezet mellett ez sem biztos.

Én a magam részéről elteszek egy szavazatot az LMP-nek, ha távol maradnak mindkét oldaltól.

kifordított nagyanyó 2012.11.20. 12:25:24

Majd fogsz sírni hülyegyerek,mikor a viktorodat viszik a Duna partra vagy az Andrássy úti lámpavasakhoz.

2012.11.23. 08:32:33

Orbánt 2014-ben nem akarják még megbuktatni. Az IMF hitel utolsó lejáró részlete 2016-ban esedékes (potom 2.5 milliárd dollár), ezt rábízzák még Orbánékra. 2018-ban viszont precíziós távcsövel felszerelt politikai vadászpuskával fogják kíméletlenül kilőni, ahogy a veszett kutyákat szokás. A Jobbik szintén a süllyesztőbe kerül.
süti beállítások módosítása