A fideszellenes hisztéria ellen való orvosság

Kedves Hallgatótársaim, bocsássatok meg!

2012/12/10. - írta: OrangeOrder

Ha nem sértődtök meg, hogy hallgatótársaimnak szólítalak benneteket - hiszen nemrég még én is egy magyar egyetem padjait koptattam. Az élet úgy hozta, hogy munka mellett szereztem meg a diplomámat, kemény milliókért -  de eszembe nem jutott volna, hogy bárkitől irigyeljem az ő államilag finanszírozott képzését.

Az "ingyenes" felsőoktatás jó dolog, és a 2008-as szociális népszavazáson is természetesen azt támogattam, hogy bizony maradjon (legyen) ingyenes a főiskola, egyetem annak, aki diplomát szeretne. Persze, miért is ne? Több ismerősöm is van, aki másképp nem végezette volna el az egyetemet, annyira szegények voltak a szülei. Emellett természetesen munkát vállalt, különórákat adott, embertelen körülmények között élt, hogy aztán később jómódú, sikeres polgárrá válhasson.

Egyet ne felejtsünk azonban a hatalmas (kicsit túlszított) felháborodásban: továbbra is maradnak államilag finanszírozott helyek. Jóval kevesebb bizony, mint eddig, de a rendszer már régóta felülvizsgálatért kiáltott. Ezt nem tagadhatjuk. Ilyen-olyan bölcsészekkel, filozófusokkal, történészekkel, soha nem tanító tanárszakosokkal , harmincéves egyetemistákkal nem biztos, hogy rentábilis maradt volna ez az összgazdasági befektetés. Racionalizálni kellett, ezt ti is tudjátok - egy munkaalapú társadalomban pedig potyautasra nincs pénzünk.

Nekünk piacképes szakmákra, piacképes, tenni és dolgozni akaró emberekre van szükségünk - pláne így, hogy manapság sokan úgy gondolják, az adófizetők pénzén megszerzett oklevéllel azonnal külföldre kell költözni. Nagy a kockázat a befektető részéről is, ugye. De rendben, még ez is beleférne.

De nincs több pénz, elfogyott.

Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta. Segélyekre költötte, autópályákra, jóléti intézkedésekre, méregdrága hitelből. Köszönjétek meg most nekik, akiknek van pofájuk hozzátok csapódni és a kormány ellen lázítani.

A Jobbik segítségét pedig ilyen időkben illene elfogadni - de Ti tudjátok.

Meg kell értenetek, hogy nincs miből. Marad egy szűkebb, jól teljesítő rétegnek - másoknak meg marad a Diákhitel 2, ami szintén egy nagyvonalú ajánlat ettől a kisemmizett országtól.

Ne adjátok fel! Bízzatok magatokban és tanuljatok - kerül, amibe kerül!

76 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orangeorder.blog.hu/api/trackback/id/tr124959044

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kedves Hallgatótársaim, bocsássatok meg! 2012.12.11. 16:03:01

Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta a pénzt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktus 2012.12.10. 23:21:26

"De nincs több pénz, elfogyott."

Akad még:

"Az NMHH 35 milliárd forintból, az MTVA 78 milliárdból, a Médiatanács pedig 126 millió forintból és 4,5 milliárd forintos költségvetésen kívüli keretből gazdálkodhat jövőre, döntött hétfőn a parlament."

media.mandiner.hu/cikk/20121203_eldolt_mennyi_penzt_kap_jovore_a_kozmedia_es_az_nmhh

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 08:07:01

@Viktus: Igen, de az egyetemista hálátlan, mert dobbant külföldre. Ezért kell a nyugdíjakat emelni inkább, ők már nem mennek sehova.

@civil polip: @nagyjoco: Sziasztok.

Exploiter 2012.12.11. 08:12:01

@OrangeOrder:

Ez egy paródiablog, ugye? Vagy provokáció?
Csak úgy ennyire retardált valaki nem lehet.

2012.12.11. 08:46:18

@Exploiter: Sokáig én is azt hittem, hogy ori egy tipikus provokátor. De nem, ezt ő tényelg komolyan gondolja. Így gondolkodik egy orbanomán narancsbirka.

2012.12.11. 08:48:12

Mondjuk legalább bevallottad, hogy 2008-ban a tandíj ellen szavaztál. Ez mindenképpen pozitív, a legtöbb fideszes tapsológép ugyanis lapít, amikor erről kérdezem.

DarthVader 2012.12.11. 09:18:03

"Csak úgy ennyire retardált valaki nem lehet. "

Mint látjuk, lehet.

"Az "ingyenes" felsőoktatás jó dolog, és a 2008-as szociális népszavazáson is természetesen azt támogattam, hogy bizony maradjon (legyen) ingyenes a főiskola, egyetem annak, aki diplomát szeretne. Persze, miért is ne?"

"Egyet ne felejtsünk azonban a hatalmas (kicsit túlszított) felháborodásban: továbbra is maradnak államilag finanszírozott helyek. Jóval kevesebb bizony, mint eddig, de a rendszer már régóta felülvizsgálatért kiáltott."

Tehát szerző a szoc népszavazáson nem a tandij ellen szavazott - hiszen azzal egyetért - hanem az akkori kormány ellen. Rendben van, csak akkor ezt kell mondani. Hogy ugyanis a tandíj szükséges, csak az nem mindegy, hogy ki vezeti be.

"Nekünk piacképes szakmákra, piacképes, tenni és dolgozni akaró emberekre van szükségünk - pláne így, hogy manapság sokan úgy gondolják, az adófizetők pénzén megszerzett oklevéllel azonnal külföldre kell költözni. Nagy a kockázat a befektető részéről is, ugye. De rendben, még ez is beleférne.

De nincs több pénz, elfogyott."

Ja.

offforever.blog.hu/2012/12/11/miert_ad_a_magyar_adofizeto_penzebol_amerikai_tanuloknak_meg_12_ezer_dollaros_zsebpenzt_is_kapnak_kb@Exploiter:

Zak 2012.12.11. 09:44:55

"Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta. Segélyekre költötte, autópályákra, jóléti intézkedésekre, méregdrága hitelből. " - már megint rossz az a memória: Az MSZP és az SZDSZ IMF hitelt vett fel, aminek - számodra rossz hír, de - elég alacsony kamata van. Amit a kedves Orbán tett, na az a bicskanyitogató. legalább dupla kamatra ad államkötvényt. Azt miért nem nevezed méregdrága hitelnek? ráadásul azt tényleg jó sokáig fizetjük, nem is keveset. Meg hogy eltapsolták volna? Neeem, Orbán bátyánk vásárolt magának rajta MOL kötvényeket 500 milliárdért (amin rögtön vesztett is vagy százat), meg Rábát. Ez a narancsagy egy orvosi eset, annyira feledékeny...

Dexter... (törölt) 2012.12.11. 09:51:53

@OrangeOrder:Akkor elmagyarázom itt is az oktátás mindennél fontosabb. Ha Mo. hosszútávon több akar lenni egy nagy szerelőüzemnél, akkor minél több forrást kell idecsoportosítani.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 09:56:49

@Dexter...: Egyetértek. Kell a minőségi oktatás, és az is, hogy ne a külföldnek képezzünk szakembereket.

A FER jobb lett volna? Nem tudom.

csak egy néző 2012.12.11. 09:59:57

Annyira kilóg a lóláb,hogy ezt a firkálmányt,valami fityeszes droid írhatta,akit ilyen írásokért és más blogokon elkövetett fröcsögéseikért talán még fizetnek is.

blacklord 2012.12.11. 10:00:05

Kedves poszter. Szépen kérlek, á, nem is, inkább könyörögve kérlek, nézz be egyszer, de csak egyszer egy olyan szervhez, ahol - akár csak közepes összegű - állami pénzek felett diszponálnak. Az egy dolog, hogy kivétel nélkül olyan arcok vannak ott, akik rendszeridejét min. 80%-ban az köti le, hogy hol csippenthetnének le maguknak valamit. Amiből egyenesen következik, hogy ahol pazarolni és fölöslegesen költeni lehet, azt biztosan meg fogják tenni, és ez nagyságrendekkel több veszteség, mint amit a felsőoktatás továbbfinanszírozása okozna. Szerintem nagyon nehéz a közmédiákba áramló pénzt kimagyarázni emellett.
Másrészt a felsőoktatásból tényleg hiányzott egy tandíj-jellegű motiváció a gyors végzésre és a piacképes tudás bebiztosítására - de annak a mértéke azért nem egészen ez...
Hogy mire akarok kilyukadni? Hogy nem, nem a lébecoló főiskolások-egyetemisták az országban létező fő probléma, hanem a teljes közszférában a kormányváltás óta rendszerszintűvé emelt nepotizmus révén kibontakozott pazarlás.
"Ilyen-olyan bölcsészekkel, filozófusokkal, történészekkel, soha nem tanító tanárszakosokkal"
Ez pedig az undorító magasiskolája, és nagyon szép példája annak, hogy miért is nem vergődik zöldágra a rendszerváltás óta a magyar demokrácia. Pl. mert a múlt bűneivel kéne valamit kezdenie a magyar társadalomnak, ez pedig elsősorban a történészek révén megy. Hogy csak egy példát mondjak. Olyan nincs, hogy egy társadalomban csak "hasznos" (műszaki-technikai, jogi, közgazdasági) tudás-tőke halmozódik fel, művészetek és egyéb tudámonyok meg nem. Ez kb. olyan, mint hogy egyszemélyi vezetésből se sült még ki soha túl sok jó - hosszú távon.
Jó gondolkozást, á, nincsenek nekem illúzióim - jó seggnyalást a továbbiakban is!

Bala88 2012.12.11. 10:05:18

Idióta...és még náci is.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 10:07:22

@csak egy néző: Minősítgetés, "fizetett" - annyira igazam volt! Ti tényleg csak ennyit tudtok. Vádolni és személyeskedni.

@blacklord: Hát akkor várjuk ki a végét, még lesz itt alku bőven. Van miből alkudni.

@Bala88: náci :D Szép! Te se minősítgetsz, grat.

Bala88 2012.12.11. 10:18:37

@OrangeOrder: szerintem az idióta pontosabb megfogalmazás volt részemről. Aki ilyen hülyeségeket ír ilyen 2 év után, annak sokkal több mondanivalóm nincs. A nàcit azért írtam, mert ajánlgatod a náci pártot. (Ha nem sikerült volna felfognod, a Jobbikról beszélek). Egyébként jelzőim igazságát bizonyìtja, hogy bár voltak hozzászólók, akik velem ellentétben látták értelmét érveket írni egy ilyen idiótának, nem próbáltál velük vitatkozni. Nyilván, mert nem is tudsz...

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 10:22:52

@Bala88: ez az idiótázás kb. olyan, mintha én nekiállnék téged le MSZP-sezni, az is biztos jó és tárgyilagos 8+4 év után.

Tudsz jobb pártot?

Cartman (ex Cartman) 2012.12.11. 10:25:27

Ha a posztolónak tényleg van bármilyen államilag elismert diplomája, akkor nem tandíjassá kéne tenni a magyar felsőoktatást, hanem beszántani és sóval behinteni az egészet.

csak egy néző 2012.12.11. 10:27:17

@OrangeOrder:
Nocsak,nocsak csak nem ráhibáztam,hogy fizetett droid vagy? Ember magától e két évnyi fityeszes regnálás és a sosem hazudó felcsuti suttyó eddigi tevékenységét megismerve is ilyen cikket képes írni,ott valami komoly mentális probléma is lehet.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 10:29:18

@csak egy néző: "fizetett droid", nagyon szép. Demokrata vitakultúra. Köpködsz is a másikra élőben?

Szomorú, hogy ennyire lehetetlen a párbeszéd a két oldal között.

csak egy néző 2012.12.11. 10:31:17

@OrangeOrder:
Egyébként ajánlom figyelmedbe és másokéba is.Tökéletes példája az agymosásnak.
www.echotv.hu/videotar.html?v_id=17055

Deborah 2012.12.11. 10:33:50

Arra van pénz, hogy ótvar veszteséges, gazdálkodni képtelen állami cégeknél kifizessék a nagy zsózsókat év végén, oktatásra nincs...
Kár volt felsőoktatási intézménybe járnod, ha egy marék józanságot nem sikerült ennyi év alatt összegyűjtened.
S teljesen feleslegesen sajnáltatod magad, hogy mert te is fizettél az oktatásért. Kellett volna normálisan tanulni középiskolába, felvételizni, s neked is lett volna államilag támogatott helyed. Bár gondolom ez a megugorhatatlan kategória volt számodra...

csak egy néző 2012.12.11. 10:37:30

@OrangeOrder:
Vitakultúra,párbeszéd? Miről beszélsz jó ember?Elég ha csak belenézel a parlamenti közvetítésbe,amikor Kövér testvér vezeti az ülést. Vagy csak nézz be egy szinte országosan fogható (Echo Tv)honlapjára és ott próbálj meg beszélni a vitakultúráról,párbeszédről.Az utolsó mondatoddal egyetértek.

Bala88 2012.12.11. 10:38:27

@OrangeOrder: bocsi, én nem azt írtam, hogy fideszes vagy, az nálam nem szidalmazás. Pont ezért nem ezt mondtam rád...Érveket kérünk, Öcsisajt!
Mennyit kapsz a nevetséges blogodért? Àruld el! Csak nekünk, csak most!

Viktus 2012.12.11. 10:38:57

@OrangeOrder:

Ebben az egyben igazad van ... jobb az nincs a felhozatalban. Sajnos ilyen elitet termelt ki a szocializmus meg a kamu rendszerváltás.

Bala88 2012.12.11. 10:41:29

@OrangeOrder: ja, és tudok jobb pàrtot. Jót nem tudok, de jobbat igen. Rosszabbat viszont csak egyet: a Jobbikot...

2_éve_kitiltva_juppiii 2012.12.11. 10:44:21

Gratulálok a poszthoz te narancsdroid. Ha nem lapátolnátok a lóvét a Közgépbe, és nem szponzorálnák állami pénzből azt a kisstílű lejárató kampányt Bajnai ellen, akkor talán lenne pénz a pedagógus életpálya modellre, meg nem kellene bevezetni a "eznemtandíjat". Abba nem gondol bele sok idióta, hogy egy főiskolás/egyetemista már állami finanszírozáson baromi sokba kerül a családjának. Albérlet vagy kolesz (amire támogatás csak akkor jár, ha 100 km-re lakik az intézménytől, de ha véletlenül 95-re, akkor már fizesse a teljes összeget). Jegyzetek, étel, tömegközlekedés, stb. És erre szeretnék még rádobni a félévenkénti 150-250 e Ft "eznemtandíjat".

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 10:48:18

@Deborah: Személyeskedés már megint, elszomorító.

Mivel fogalmad sincs az életemről, feleslegesen ítélsz túl korán. Jobb is így. De akkor majd mondd te is a tüntető diákoknak (ill. az utánuk következőknek), hogy tessék kiemelkedően teljesíteni, és akkor majd lehet megint ingyen tanulni.

Szar, mi?

Viktus 2012.12.11. 10:50:04

@2_éve_kitiltva_juppiii:

„Túl sok az ingyenélő egyetemista.”

A gyerekek egyetemi taníttatása eddig is magas terheket rótt ki a családokra. Már azzal is terhet vállal a család, hogy nem dolgozik a gyerek, hanem tanul, amely időszakban ugyanúgy ellátást igényel. Ezekhez hozzáadódnak még a több tízezer forintos tankönyvek és a különórák költségei. Ráadásul sokan messze tudnak csak tanulni a szülőhelyüktől, ahol albérletet vagy kollégiumot kell fizetniük, és az utazás is pénzbe kerül. Kutatások szerint az egyetemisták megélhetési költségei tandíj nélkül is elérik a havi 80.000-90.000 Ft-ot.

szanjidotmagadra.hu/

Bele gondoltak anno :P

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 10:51:14

@Bala88: Sajnos egy fillért se, hobbiból és meggyőződésből írom. Továbbá szórakoztat néha az a felháborodás, amikor az ellenzék szembesül azzal, hogy vannak, akik kormánypártiak.

Pedig a Jobbikkal érdemes szövetekeznie az ellenzéknek, már csak a számok miatt is. Nélkülük nem nagyon lesz itt többség szerintem.

@2_éve_kitiltva_juppiii: "te narancsdroid", most már valami újat is írhattok. Csak a megbélyegzés. Te MSZP-s vagy?

tomfree 2012.12.11. 10:58:07

"Ilyen-olyan bölcsészekkel, filozófusokkal, történészekkel, soha nem tanító tanárszakosokkal , harmincéves egyetemistákkal nem biztos, hogy rentábilis maradt volna ez az összgazdasági befektetés."
Ez nem a rentabilitásról szól, hanem az ország hosszú távú befektetéséről. Ha nem néznéd le a "nem rentábilis" tudományokat, akkor mondjuk egy ilyen-olyan társadalomtudós elmesélhetné neked, hogy Finnország hogy emelkedett fel. Segítek: nincsenek erőforrásaik nekik sem és szegény ország voltak: az oktatásba és K+F drasztikus állami támogatásával.

"az adófizetők pénzén megszerzett oklevéllel azonnal külföldre kell költözni"
Az EU egyik irányelve a szabad mozgás és munkavállalás, ez elvileg oda-vissza működik, tehát mi meg a román adófizetők pénzén élvezzük az erdélyi orvosokat.

OmegaMale 2012.12.11. 10:58:26

@Zak: "Az MSZP és az SZDSZ IMF hitelt vett fel, aminek - számodra rossz hír, de - elég alacsony kamata van."

Sztem Te is elfeledkezel egy apróságról: a hitelt vissza kell fizetni.

Kb. tavaly óta törleszti a kormány. Azért volt drága ez az 'olcsó' hitel, mert olyasmire költötték el, ami nem hozott hasznot.

Olyan dolgokra is el lehetett volna költeni, mint pl. tandímentesség. bár kérdés, hogy minek, ha a többség úgyis legszívesebben elhúzna.

OmegaMale 2012.12.11. 11:00:15

@Deborah: "Arra van pénz, hogy ótvar veszteséges, gazdálkodni képtelen állami cégeknél kifizessék a nagy zsózsókat év végén, oktatásra nincs.."

Ezekre, amit írsz, iskolapéldának rögtön felhozhatók a felsőfokú intézmények, a rektori hivatalok és a HÖK-ösök.

Bala88 2012.12.11. 11:00:58

@OrangeOrder: sajnos én meg ezt nem hiszem el. Ilyen droid csak akkor lehet valaki, ha megfizetik.
Szerintem a Jobbikra Orbánnak lesz szüksége. Ès nem vagyok meggyőződve arról, hogy nem fogadná el. Ugyanis lehet, hogy te jól szórakozol, de engem az szórakoztat, hogy Viktor kiràly hogy be van kakálva a csökkenő népszerűség miatt. Kiváncsi vagyok, hányszor lesz még àtirva a vàlasztàsi törvény. Csak avval nem kalkulàl öfelsége, hogy a királyokat nem választàson szokták legyözni, hanem el szoktàk űzni....
Végigolvastam màs posztjaidat, és hànyingerem lett, úgyhogy búcsúzom. Szép napot, öcsisajt!

2_éve_kitiltva_juppiii 2012.12.11. 11:01:01

@OrangeOrder: 2010-ben rájuk szavaztam, mivel sejtettem, hogy ha meglesz a kétharmad, akkor valami ilyesmi ámokfutás fog kezdődni az országban, és sajnos igazam lett. De korábban az MDF-re adtam a voksomat, csak sajnos 2010-re a párt megszünt az lenni, aminek indult.

Deborah 2012.12.11. 11:06:20

Ugyanmar, biztosan te vagy a szorgalmas hazimano, aki annyira jofej volt, hogy onkent vallalta, hogy sajat maga finanszirozza a tanulmanyait.

Omlik ki a penz, olyan allami aparatust tart el ez az orszag s olyan szinten keptelenek piaci gazdalkodasra az allami cegek, hogy lehet mutogatni egyik kormanyra avagy a masikra, ertelmetlen. Az osszesre egyszerre. S nem hinnem, hogy a megoldas erre az, hogy a neprol meg egy bort lenyuzunk. Fizessen az oktatasert is. Csapjanak oda, ahol a pazarlas folyik. Jah, hogy a sajat kezukre is ra kellene csapni? Sajnalatos...

eöeöe 2012.12.11. 11:08:12

Az SZDSZ-MSZP tengely által tandíj formájában ellopott kemény milliókért elmentél a Moholyra fotósnak, azért ilyen fura, mikor verbalizálsz, vagy mégis milyen drága diplomát pakolgatsz otthon az asztalra?
2014ben is Viktorra szavazol? Nem zavar, hogy egyetlen fasz kezébe teszed a voksodat minden kérdésben? FIDESZ az nincs, az csak díszités a pina körül.

csak egy néző 2012.12.11. 11:09:11

Pl nem ilyenekre költeni a lóvét.Mondjuk ezzel a kedves "ellengyógyszerésszel" Szíjgyártóval is visszafizettetném a tandíját.
index.hu/belfold/2012/12/11/hasznalhatatlan_utat_adott_at_szijjarto/

Lugga 2012.12.11. 11:35:03

@OrangeOrder:

Orbán Viktortól: "A helyzet úgy áll, ha tandíj lett volna, akkor én ma nem állnék itt. Ha tandíj lett volna akkortájt, Önök közül nagyon sokan nem ülnének ma itt. Beszéljünk ismét egyenesen: a tandíj a magunkfajtákat kirekeszti az egyetemekről. A tanulás a mi időnkben sem volt ingyenes - én emlékszem -: albérlet, kollégium, különórák, nyelvórák, tankönyvek.
...
Ha azonban tandíj lett volna, kedves Barátaim, az már egy elkerülhetetlen és kivédhetetlen csapást jelentett volna a számunkra. Gondoljanak bele abba, mit érezhet ma egy diplomás házaspár, vagy mit érezhet egy munkás, aki látja a gyerekében a tehetséget, észreveszi a felvillanó észt, mit érezhet, amikor azt kell mondania, jövőre nem tudom fizetni az egyetemi tanulmányaidat. Ha nincs pénzed, nem tanulhat a gyereked! Ezt jelenti egész Magyarország számára a tandíj.
...
Én öt gyermeket nevelek. Ha bármelyik közülük azért nem tanulhatna, mert én nem volnék képes előteremteni a tanulásukhoz szükséges összeget, ha nem tudnám kifizetni a tanulás árát, akkor ezt én az életem kudarcának érezném, és ezért sohasem fogok belenyugodni abba, hogy Magyarországon tandíj zárja el a gyerekek előtti felemelkedés lehetőségét.
...
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Nem tudom, Önök közül kik azok, akik elgondolkodtak a tandíj távlatosabb következményeiről. A tandíj ugyanis nemcsak az egyetemekről szorítja ki az okos, de szegény családba született gyerekeket, hanem előbb-utóbb a gimnáziumból is. Mert minek járjon gimnáziumba a gyerek, ha úgysem tudjuk majd utána fizetni az egyetemet? Az út vége belátható, nem a tudás alapú iparágakba, nem az igazi európai jövőbe kapcsolódunk be, még csak nem is az idetelepített gumigyárakban fogunk dolgozni, hanem a végén majd szemetet fogunk égetni, mint ahogy a harmadik világ országaiban teszik."

Pontosan emiatt hiteltelen, értelmetlen és felesleges minden egyes leütött billentyűd és minden kiejtett szó a kormány bármely politikusának szájából. Azt se hisszük el amit kérdeztek.

2002-től kezdve a Fideszt csak egy dolog érdekelte: az országnak minél rosszabb legyen, minél nagyobb legyen a csalódottság és a csalódott polgárokat minél nagyobb arányban tudják felszívni. Ezért szajkózták végig, hogy nem kell megszorítás, nem kell tandíj, azt a látszatot keltve a kevéssé tájékozott rétegekben, hogy enélkül is lehet működtetni az országot és az előző kormány csak azért nem osztogatja két marokkal a pénzt, mert gonosz, rossz és amúgyis büdös komcsik.

Hatalmat akartak szerezni maguknak és a Simicska féléknek. Minél több hatalmat, bármi áron.

2010 óta, soha nem látott megszorítások lettek bevezetve, ellopták és felélték 3000 milliárdnyi a MANYUP megtakarításunkat, soha nem látott szintre emelték a korrupciót miközben továbbra is védik a volt kommunista titkosszolgálatok tagjait, most pedig bevezették a tandíjat is ami ellen a legegyértelműbben lázadt az egész Fidesz 2008-ban. Ez az a pont amiből még a legegyszerűbb emberek is tisztán látni fogják: végighazudtátok az elmúlt 10 évet, teljesen nyilvánvaló, hogy amit mondtatok, az nem igaz.

De nézzük az eredményeket:

"1995 óta nem fordult elő olyan eset, mint tavaly: a Magyarországon képződő, külföldi tulajdonost illető jövedelemnek mindössze 14 százalékát forgatta vissza nálunk lévő befektetéseibe, a többit kivitte az országból. A napokban megjelent előzetes nemzeti számlák statisztikából az is kiderül, hogy a megtermelt GDP-hez képest 5,2%-kal kevesebb jövedelem realizálódott a magyarok zsebében." - Portfolio

"A kiábrándító építőipari statisztikákkal összhangban vannak a lakásépítési adatok: idén mindössze 6500 új lakás épült, ami négyötöde az egy évvel korábbinak. Budapesten 60 százalékos volt a hanyatlás." - Origo

"A bankok forrásokat vonnak ki Magyarországról című cikkben írt az FAZ az osztrák Erste Group felmérését, és az alcímben kiemelte, hogy a hitelezés leépítése arányait tekintve „olyan erős, mint Spanyolországban”. A szerző, Michela Seiser cikkében arról írt, hogy 2011 szeptembere és 2012 júniusa között 14 milliárd eurót vontak ki az országból, ami a kelet-európai térségből kivont teljes összeg 40 százaléka." - Portfolio

"Egyre kevesebbet vásárolnak a magyarok, idén kilenc hónapból már hatban csökkent a kiskereskedelmi forgalom, a 2005-ös szintet közel 12 százalékkal múlja alul az idei, és 2001-ben vásároltak annyit az emberek, mint idén. A jövő sem néz ki jól." - Origo

"Egy év alatt 93 ezerrel emelkedett az adótartozást maguk előtt görgető magánszemélyek száma, a közadósságot felhalmozók tábora így megközelítette az 1,1 milliót. A hatóság sok esetben nem talált vagyontárgyat, legális jövedelmet." - Orgio

"A részletes adatok alapján harmadik negyedévben az előző negyedévhez képest 0,2 százalékkal csökkent a GDP Magyarországon. Az éves visszaesés (naptárhatással igazítva) 1,4 százalékos." - Portfolio

A Fidesz aggresszív, csak a hatalomszerzésre és hatalom-maximalizálásra összpontosító politikája sodorta Magyarországot és az egész magyar társadalmat abba a reménytelen helyzetbe ahol most van és húzná még tovább, egyre lejjeb és lejjebb, amíg hagyjuk neki.

Nem hagyjuk.

blacklord 2012.12.11. 11:35:45

@OrangeOrder: hát igen, a valósághoz ez már közelebb áll. Mint ahogy az egy sokkal értelmesebb elképzelés lett volna, hogy a büfé-ruhatár szakos, gombamódra felszaporodott főiskolákat önfinanszírozóvá teszik ehelyett az ámokfutás helyett. Csak hát akkor már fellázadnának a vidéki polgi-képviselők, az meg mennyivel kezelhetetlenebb, mint ha helyette kiszórjuk a tehetséges, de szegény honfitársaink 90%-át a főiskolákról-egyetemekről...
Az a baj a Fidesszel, hogy pont annyira tehetetlen és józan ésszel fel nem fogható butaságokat követ el a részérdekek miatt, mint az MSZP. Ami viszont emberileg sokkal kevésbé tolerálható, az az arcátlan hazudozás ("megvédjük a nyugdíjakat", "nem lesz tandíj") és a felfoghatatlan arrogancia, ami mindehhez társul. Kár értük, kár.

Lugga 2012.12.11. 11:47:44

@OrangeOrder:

Ja igen: "De nincs több pénz, elfogyott."

"Egymást átfedő munkákért, megismerhetetlen dokumentumokért, áttekinthetetlen rendszerben fizetett ki az állam eddig már több mint 1 milliárd forintot a Fideszhez több szálon kötődő Századvég-csoportnak. Az [origo] birtokába jutott számlamásolatokban szerepelnek egyértelmű feladatok, például stratégiák írása, elemzések készítése, de teljesen megfoghatatlan projektmenedzsment is. Az leellenőrizhetetlen, hogy milyen színvonalú anyagok készültek, a dokumentumokat ugyanis nem adja ki a Miniszterelnökség."

"Csaknem négymilliárd forintot csoportosít át a kormány a Friends of Hungary Alapítvány létrehozásának és működési költségeinek finanszírozására a tartalékból, derül ki a Magyar Közlöny legutóbbi számából."

"Új igény merült fel a Miniszterelnökségen, ezért jövőre 700 millió forinttal többet költenek kommunikációra, mint azt eredetileg tervezték. Két tárgyalásos közbeszerzésen fogják elkölteni a pénzt, amelynek összege végül a 700 milliónak csaknem a duplája is lehet."

"Kétszázmilliós kampánnyal igyekszik magyarázni a kormány az IMF-tárgyalásokat. A megbízást a több nagy összegű kormányzati megrendelést is elnyerő IMG Inter Media Group Kft. nyerte. A kampányban szerepet szánnak az IMF feltételeinek, amelyekről Orbán Viktor kormányfő beszélt szeptember elején, de amelyek egyetlen kiszivárgott IMF- vagy uniós dokumentumban sem szerepeltek."

"A Magyar Labdarúgó Szövetség kedden döntött arról, hogy mely sportszervezetek kapnak több mint 500 millió forintot a társasági nyereségadóból. Az Orbán Viktor miniszterelnök által alapított felcsúti Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia információink szerint négymilliárd forint körüli összeget igényelt, és ennek jelentős részét meg is kapja, bár az egész támogatást nem ítélték meg neki."

Nincs több pénz, elfogyott, igaz?!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 11:54:14

@Deborah: Egészen pontosan a cégem fizette, mert úgy gondolta, hogy megéri neki rám szánnia azt a pénzt annak fejében, hogy náluk maradok x évre. Csorbították a jogaimat, mi? :)

@eöeöe: 2014-ben is természetesen Viktorra szavazok. Ha nagyon sokat basztatja az ellenzék a Jobbikot, talán rájuk, de erre 5%-ot adok max.

@Lugga: OK, tehát a számok nem hazudnak. Akkor 2014-ig csak kibírjátok még valahogy. Így könnyűszerrel leváltjátok Orbánt és csapatát, gondolom.

Elfogyott. Jut is, de sokkal kevesebb. Mindenhonnan nem vehetjük el. A Fidesz se hülye, mérlegeli a következményeket, és korrigál, ha nagyon nem jön be. Tévednek, hiszen emberek.

Bala88 2012.12.11. 12:05:37

@OrangeOrder: örülök, hogy vègre nyiltan is bevallottad mennyira szimpatikus neked a nàci pàrt.
Én tovàbbra is "basztati" fogom őket...

Maxen1 · http://maxen.blog.hu 2012.12.11. 12:22:00

@OrangeOrder: talán átgondolt gazdaságpolitikával a fiatalok nem menekülnének külföldre...de ugye az itt nincs :)

Nem a külföldre menekülőkkel van a probléma, hanem azokkal a kiégett politikusokkal, akik nem képesek megváltoztatni az ilyen irányú változásokat. Egy politikusnak vezetnie kell, és pont ők azok, akik külföldre irányítanak...

Lugga 2012.12.11. 12:30:56

@OrangeOrder:

Efelől nincs kétség, 2014-ben vége lesz a mókának, hiába erőlködtök a regisztrációval meg a többi trükközéssel - ahogy Viktor mondta egykor: a haza nem lehet ellenzékben. Nem is lesz már sokáig, nyugi.

Viszont nekem addig sem mindegy, hogy mi történik az országgal. Persze tudom, neked mindegy, téged nem zavarnak a Közgép lenyúlt százmilliárdjai és az éhenhalás szélén tántorgó lakosság vagy csőd szélén egyensúlyozó magyar gazdaság, neked be lett tömve a szád az egykulcsos adóval meg a végtörlesztéssel - magyarul ki lettél fizetve. És amíg ez így van addig tőled aztán lophat akárki akármennyit, neked csak ennyi kellett, cserébe vég nélkül okádod magadból a pofátlan hazugságaidat. Ilyen egy igazi hazafi...

Minden diktatúrának megvoltak és megvannak a megvett hívei, akik a pillanatnyi előnyökért cserébe hűen és kritikátlanul szolgálják a gazdáikat. Nem csoda, hogy a kormány tele van egykori MSZMP tagokkal és a kommunista ügynöklisták továbbra is titkosak.

Engem a keresztény hitem miatt támadnak 2012.12.11. 12:35:40

Mit álltok le vitatkoztok vele? Tök fölösleges. Ő a világot egész máshogy látja, mint ti. Ő nem a történéseket figyeli. Neki kész magyarázata van mindenről, és ahhoz igazítja a történések interpretációját. Mindent és mindennek az ellenkezőjét meg tudja magyarázni.

Orbánt tavaly az új alaptörvény elfogadását ünneplő gála után úgy kellett az Operaház hátsó ajtaján kimenekíteni a felbőszült tüntetők elől, jó hogy női ruhát nem kellett ráadni, föl ne ismerjék. Gondolom akkor is előadta, hogy a Miniszterelnök Úr annyira szerény, nem szereti ha a rajongó tömeg tapsolva dicsőíti, ezért diszkréten távozott.

Pár hete minősítették le az országot. Akkor is jött a szerecsenmosdatás, hogy hát jaj igazából hogy aztán azok a hitelminősítők mennyire nem szavahihetők, édes istenkém, hát felháborító, teljesen fel vagyunk háborítódva. Hogy esetleg a gazdaságpolitikával bajok vannak? Ugyan kérem.

Akármi blamázs, leégés jön, mindig ez a válasz: "Kuss. Mi így szállunk le a bicikliről."

Diákok az utcán minden egyetemvárosban. Mit vártok? Beismeri hogy ez egy kudarc, a kormányzás, Orbán kudarca, rossz döntést hoztak, neadjisten ellentmondásba keveredtek két évvel ezelőtti önmagukkal? Egy fenéket. Megint kamillázik, mint mindig, magyarázza a magyarázhatatlant.

Ne foglalkozzatok vele, felejtsétek el. Dőljetek hátra és élvezzétek a híreket. Kapcsolódjatok ki, kísérjétek figyelemmel az eseményeket az interneten, kövessétek hogyan morzsolódik napról napra a fölény, hogyan kerül közelebb napról napra a bukás. Lesz még sok ilyen élvezetes pillanat a következő hetekben, hónapokban. Én speciel tegnap óta úgy föl vagyok dobva, mint már rég. Vagy menjetek tüntetni, holnap én is tervezek menni, támogassuk együtt a diákokat a kormány ellen.

kifordított nagyanyó 2012.12.11. 12:38:27

Neked aztán nincsenek gerincproblémáid.

Lugga 2012.12.11. 12:45:37

@Engem a keresztény hitem miatt támadnak:

Muszáj foglalkozni vele. Nem azért, hogy meggyőzzük, arra semmi szükség, tudja ő nagyon jól, hogy szar van a palacsintában, de nyilvánosan ezt sose fogja beismerni. Pedig igazából a léte maga a beismerés, hiszen ha minden rendben lenne, semmi szükség nem lenne a szánalmas magyarázkodására.

Az viszont fontos, hogy ne terjeszthesse csak úgy a propagandáját és ne vezethesse félre a tájékozatlanokat - akármennyire marginális jelenség is.

kifordított nagyanyó 2012.12.11. 12:48:54

@Bala88: A náczi párt nekem is szimpatikus,de a fideszt rühellem.

Engem a keresztény hitem miatt támadnak 2012.12.11. 12:55:50

Vagy olvassatok! Én most találtam ezt:

varanus.blog.hu/2012/12/11/az_elgyurcsanyosodott_orban_tandija?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_12_11&utm_campaign=index

"Elgyurcsányosodott Orbán", kurva jó szöveg, zseniális! Kedvcsinálónak egy részlet:

"Ez így halomba hányva több, mint elég indok, hogy Kedves Vezetőnk ma reggel csatakosan ébredjen, és vegyértékelemzők se legyenek képesek szétválogatni az izzadmányból a tegnap vacsorára elfogyasztott fokhagymás kolbász szagát a félelem savanykás bűzétől."

Épp az ilyen cikkekre várok két és fél éve. Az utóbbi időben nagyon megindult az ár, mára már minden napra fél tucat hasonló jut. Lesz még több is, csak várjatok türelemmel. Minden reggel mikor leülök a gép elé hogy megnézzem az indexet, hvg.hu-t, olyan nekem mint a karácsonyi ajándékbontás.

Bala88 2012.12.11. 13:02:05

Èn ennél jobban élvezném, ha 22 év utáb először (az elötte való kor nem volt demokrâcia, ezèrt arról nem beszélek) végre használható kormànya lenne MO-nak...

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 13:10:24

@Engem a keresztény hitem miatt támadnak: Tüntetni :) életemben nem voltam. De hát valakinek ez az élete, nincs ezzel baj.

"Ne foglalkozzatok vele, felejtsétek el. Dőljetek hátra és élvezzétek a híreket. Kapcsolódjatok ki, kísérjétek figyelemmel az eseményeket az interneten, kövessétek hogyan morzsolódik napról napra a fölény, hogyan kerül közelebb napról napra a bukás. Lesz még sok ilyen élvezetes pillanat a következő hetekben, hónapokban. Én speciel tegnap óta úgy föl vagyok dobva, mint már rég. Vagy menjetek tüntetni, holnap én is tervezek menni, támogassuk együtt a diákokat a kormány ellen."

Szép. Neked azért remélem, mégis van valami életed is.

És A Bukás után mi lesz? Boldogság, Bajnai?

@Lugga: Ó, ez nem propaganda. Ez elfogult vélemény egy megrögzött fideszestől. Nem kamuztam soha, ott van a fejlécben is.

Lugga 2012.12.11. 13:31:21

@OrangeOrder:

"Nem kamuztam soha"

Ja tudjuk, ezt már hallottuk valakitől. :) Az a baj, hogy magadat is becsapod, azt se tudod már, hogy mi igaz és mi nem.

A bukás után egyébként Bajnai lesz, jól sejted. Tudod, az a Bajnai akinek a kormányzati teljesítményét az Orbán kormány nem győzte méltatni - persze csak külföldön, hogy a magadfajták meg ne hallják. Boldogság nem lesz itt még nagyon sokáig, Bajnai se fog csodát tenni, de az már egy hatalmas eredmény lesz ha nem haladunk tovább a pocsolya mélyére és pláne nem haladunk tovább a totális diktatúra felé. Pláne nem a náci diktatúra felé, amit az áltlad annyira szerett Jobbik képviselne és akikkel a Fidesz minden további nélkül koalícióra is lépne, ha tehetné.

gtri 2012.12.11. 13:40:39

A Fidesz totálisan tagadja a tandíj létét, tagadja a valóságot.

Kormányunk arra az útra lépett rá, amelyen az USA mát több évtizede jár. Ott a volt és jelenlegi hallgatók összesített adóssága (csak a tandíjra felvett hitelek!!!) 900 milliárd - 1 trillió dollár körül van.

Javaslom az alábbi keresőszavak beütését a google keresőbe:
american student debt crisis

Két találat a sok közül:

1.
www.huffingtonpost.com/kyle-mccarthy/student-debt-crisis_b_1777116.html
Posted: 08/14/2012 5:10 pm

"There are countless stories of Americans of all ages, and from all walks of life, drowning in student loan debt. As a result of such debts, millions of our fellow citizens are not buying homes, not starting businesses, they're putting off starting families, and, for them, the American Dream seems more and more out of reach."

2.
www.huffingtonpost.com/2012/08/22/mitt-romney-obama-student-loan-debt_n_1820062.html

"More than 37 million Americans owe student debt, and a majority of students take on loans to attend college. It surpasses all other forms of consumer debt, topping $1 trillion, and cannot be discharged in bankruptcy."

A Fidesz érve, miszerint ott a Diákhitel2 eléggé bizonytalan lábakon áll.
Hihetünk egy olyan kormány ígéretének, miszerint 2%-os marad ennek a ahitelnek a kamata, amely annak ellenére hogy több száz vagy több ezer ember dolgozik a Nemzetgazdasági Minisztériumban és egyéb intézményekben, eddigi tevékenysége során képtelen volt ennek a két makroadatnak az eltalálására:

-GDP növekedés
-Infláció

Hihetünk e annak a kormánynak, amelyik ALÁÍR egy egyezményt a bankokkal, majd rá röviddel azt megszegi? Amelyik enenkívül még rengeteg ígéretét megszegte?
Vajon, ha egy rendelettel módosulna a 2% egy más értékre (persze magasabbra, mert mindig nehéz helyzetben lesz az ország és "áldozatot kell vállalni"), akkor a Fidesz tagokkal (persze tudom, hogy formálisan nem azok, de abból a körből jöttek) feltöltött Alkotmánybíróság ezt mennyire találná alkotmányellenesnek? Vagy a szokásos válasz jönne? "Módosult a világgazdasági környezet. Gyorsan és hatékonyan kell cselekedni."

A két százalék jelenleg még tartható, mert csak kevesen veszik fel ezt a hitelt. Ha azonban megugrana a hitelt felvevők száma, egy idő után egyre többet hallanánk arról, hogy "az egyetemisták által felvett, 2%-os kamatozású hitel nem fenntartaható".
Aki most szül, annak fel kell készülnie arra, hogy 18 év múlva már "beérik a rendszer" és a gyermeke igencsak eladósodva lép majd ki az egyetemről.

És hogy nincs pénz?
www.vg.hu/vallalatok/szolgaltatas/gigapenzt-kaptak-a-latvanysportagak-magyarorszagon-379906
2012. 7. 11. 05:00|Utolsó módosítás: 2012. 7. 11. 08:55
"A sportcélokra felhasználható társaságiadó-kedvezmény első évében közel 45 milliárd forint értékű támogatást hagytak jóvá. Az előrejelzések szerint a sportszervezetek a következő egy évben beadott pályázati kérelme elérheti a 125 milliárd forintot."

Van pénz, csak személyes ízléstől függ, hogy mire.
------------------------------
A Fidesz mindent és annak az ellenkezőjét is képes megindokolni.
Ha most lennének az 50-es évek, akkor remekül tudnának érvelni a TSZ-esítés mellett. "A sok kisbirtok egyesítésével lehetővé válik a hatékony üzemméret kialakítása, ráadásul a termelésben és az értékesítésben is szakképzett emberek segítik majd a képzetlen parasztságot. Blablabla, blablabla"
A nagyapámnak is "megmagyarázták", hogy mennyire "jó lenne" neki belépnie a TSZ-be. Aláírta a papírt. Aztán azt lobogtatták, hogy "önként tette".
Most a diákok írhatják alá "önként" a szerződéseket.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 14:04:03

@Lugga: Te, én a korábbi kormányok alatt is jól éltem, kivéve az SZJA-elvonásokat. A tendenciák körülöttem változnak, én maradtam 99 óta Fidesz-szavazó.

De ha 8 év alatt (konjunktúra!) nem jött be ez az MSZP-s vonal, akkor attól tartok, most sem érdemlik meg a bizalmat.

De felőlem jöhet bárki, a Jobbiktól se félek. Csak a szavazóik között túl sok a buta.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2012.12.11. 14:47:46

Öcsisajt, észrevetted, hogy nem ez az indoklás?
És nem ég a pofád kiállni egy olyan dolog ellen, aminek a minap még magad is haszonélvezője voltál?

eöeöe 2012.12.11. 15:24:57

@OrangeOrder: Azt nem értem, hogy lehet, hogy ennyi a Viktoros, és egy kurva fideszes nincs sehol? S ha az a barom -ne adj isten- mégis halandó?! Vagy ez lenne az oran dzsorder?

pereszke 2012.12.11. 16:21:53

@Exploiter: OrangeOrder ennyire retardált, már találkoztam néhány kommentjével. Azok alapján, ha ovi beleszarna a szájába és leöblítené vizelettel, annak is tapsikolna talán. Lényeg hogy a komcsiknak ne jusson belőle. Teljes agymenés.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.11. 16:27:14

@gusthy1: Költségtérítésesen végeztem.

@eöeöe: Fideszes vagyok, felőlem viheti Lázár is a boltot, mindegy.

@pereszke: Szép demokrata hozzászólás, gratulálok.

Hattory Hanzo 2012.12.11. 17:51:36

Azt a havi 50 rongyot, amit az Orbán-kormánynak köszönhetsz, lassan kezdheted költeni plasztikai sebészre, kis köcsög.

Stenonis 2012.12.11. 18:17:19

Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta...

Beugró kérdés: Hány fő mszp-s vagy szdsz-es politikus ül börtönben lopás miatt?

Az is furcsa, hogy 2011-ben és 2012-ben még volt a felsőoktatásra pénz. Pont most fogyott el?

Azt azért te sem érzed fair-nak, hogy valaki úgy kezdjen az első munkahelyén, hogy már van akár 10 milliós tartozása...
Mikor fognak ezek az emberek családot alapítani? Önálló egzisztenciát felépíteni? Gyereket felnevelni?

A 30 éves egyetemisták nagyon régóta tandíjat fizetnek, szóval ez nem érv.

A munkaalapú társadalom baromság. Magyarország nem fog tudni összeszerelő munkában versenyezni Pakisztánnal vagy Bangladessel.

Nagy hozzáadott értékű munka kellene, amihez viszont magasan kvalifikált munkaerő. Pont ennek a lehetőségét veszi el a kormány, a mostani intézkedéssel. Mert a felsőoktatásnak nemcsak az a célja, hogy vezető kutatókat képezzen, hanem üzemekbe mérnököket, vállalatokhoz közgazdászokat, iskolákba tanárokat. Ők nem fogják megváltani a tudományos életet, de végzik a mindennapok munkáját. És ehhez nem kell színjeles eredmény, hanem egy 3-as, 4-es átlag is bőven elegendő az egyetemeken. Ez a derékhad fog elvérezni a tandíj miatt.

Zak 2012.12.11. 20:42:57

@OmegaMale: nyilván nem feledkeztem meg, csupán arra a tényre bátorkodtam felhívni a posztoló figyelmét (bár tudom, teljesen felesleges hiszen nem tud rá mit mondani - és tényleg nem is mondott), hogy pont olyannal vádolja az általa olyannyira utált pártokat, amit igazából a kedves vezetője követett el...

global001 2012.12.11. 22:37:14

" Az MSZP és az SZDSZ eltapsolta, ellopta a pénzt. "

De stadionra és a Közgépnek van pénz !

Micsoda szánalmas seggnyalás ez Orangeorder ...

A szánalom legteteje !

Most pofázza a fidesz, hogy elvették a 13. havi nyugdíjat és közalkalmazotti béreket a "zemút8évben!

Mennyi lenne akkor most a hiány ha nem vették volna el ???
Több vagy kevesebb ?????????

Több !!!!
Akkor miről beszélünk ??????????

Egyébként, mint tudjuk a magyar gazdaság egy "tündérmese", és "minden csak akarat kérdése" (varga mihály), és 2/3 is van !!!

Akkor miért nem lehet visszaadni a 13. nyugdíjat, ha annyira zavarja viktorékat az elvétele ????

Megmondom: azért mert minden csak HAZUGSÁG!
A gazdaság szar és NEM akarják visszaadni !!!

Csak a full idiótákat sz*patják ezekkel a hazugságokkal !!!

global001 2012.12.11. 22:41:56

@OrangeOrder:

" De felőlem jöhet bárki, a Jobbiktól se félek. Csak a szavazóik között túl sok a buta. "

Akkor a fideszben nem is buták vannak, hanem fullidióta, agymosott, retardált barmok!

És ezt viktor vezír is tudja, különben nem egy ilyen szánalmas lotyóval nyomatná a NYILVÁNVALÓ hazugságokat, mint selmgeczi!

Szerinted, ha NORMÁLIS, gondolkodásra képes lenne a fidesz szavazóbázis, akkor elég lenne egy ilyen selmeczi szóvivőnek ???????????????

Kétlem ...

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.11. 22:57:58

„Ami pedig a tandíjat illeti: Miniszterelnök Úr, kérem, az nagyon sok gyermek számára és család számára egy felesleges és nehéz teher. Ha egyetértünk abban, hogy az a 2 milliárd forint nem föltétlenül innen kellene, hogy bekerüljön a felsőoktatásba, mert a magyar költségvetés – az előbb csak egyetlen példát említettem, többet is tudnék – tudna segíteni és forrást teremteni erre a 2 milliárd forintra, akkor miért kell, miért kell főiskolát és egyetemet végző diákoknak tandíjat fizetniük?

Én a Fidesz programjában a legfontosabbnak, a szívemhez legközelebb állónak éppen azt érzem, hogy az első diploma megszerzéséig legyen az oktatás ingyenes! Legyen tandíjmentes! Én akkor leszek elégedett bármelyik kormánynak a működésével, hogyha az egyszerű családokból meg faluról származó emberek, ha tehetségesek meg szorgalmasak, akkor ugyanúgy kiemelkedhetnek, mint ahogyan jónéhánynak talán közülünk a sors ezt lehetővé tette. Ez a legfontosabb, ha úgy tetszik, az én részemről a legszemélyesebb elkötelezettségem, amit a következő kormány működése során mindenképpen szeretnénk érvényesíteni. A tandíjat szeptembertől ne kelljen befizetni!

Ezzel azt üzenjük meg Magyarország minden családjának, hogy velük van a kormány. Nem tesz a vállukra felesleges terheket. Igenis akarja, hogy a tehetségesek és a szorgalmasak boldoguljanak. Azt üzenjük meg, hogy a kormány tudja, hogy tehetség, szorgalom és vagyon nem azonos arányban osztattak szét közöttünk. Ezért egy olyan oktatási rendszert kell teremteni, ahol nem a családok vagyoni helyzete szabja meg, hogy kiből mi lesz. Ez a célunk. Szeptembertől nagyon remélem, lesz módunk arra, hogy meg is valósítsuk ezt a célt.”
Orbán Viktor, Horn-Orbán vita, 1998.

kifordított nagyanyó 2012.12.12. 12:27:57

@OrangeOrder: @global001:
Azért is kell a regisztráció,mert a sok hülye megszavazta nekik a kétharmadot.:))

kifordított nagyanyó 2012.12.12. 12:30:03

A jobbik még oké de viktorék nem!

Bloodscalp 2012.12.16. 22:07:40

@OrangeOrder: hoppá droid, mégis van pénz? upgradeld a hülyeséged!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2012.12.18. 11:51:11

@Bloodscalp: Ki tudja, lehet, hogy van. Kérdés, hogy honnan vesszük el.

Vagy mégsincs.

:))

Bloodscalp 2012.12.18. 17:30:21

@OrangeOrder: a közgép alapból?a konzultációs tökfelesleges levelezgetős alapból?a MEH-en megspórolt pénzből?a lista hosszú.

lehet hogy van lehet hogy nincs. lehet így játszani generációk jövőjével(nem a főnökeid az elsők), csak nem kell meglepődni majd.

lagzilajcsiforever 2012.12.24. 15:44:17

Nem is becsülik meg a diplomát ha nem fizetnek érte.
süti beállítások módosítása