A fideszellenes hisztéria ellen való orvosság

Rezsicsökkentés 1.0 - A Fidesz csodafegyvere

2013/02/11. - írta: OrangeOrder

Decemberben már röviden írtunk a kormány gázárcsökkentési szándékairól - most itt a nagy ellenzéki pánik, kapkodás és hajtépkedés közben újra visszatérek kicsit erre a rendkívül hálás témára.

Persze, hogy demagóg lépés ez valahol, hogyne. Üzenet a nép egyszerű gyermekeinek, akiknek a szavazata ugyanúgy egy-egy szavazat, ahogy bárki másé. De hát mi - tanultabb, dörzsöltebb kormánypártiak - jól tudjuk, miről van szó. Ez egyben üzenet nekünk: dolgozó, aktív, jobban keresőknek, becsületesen adózóknak is.

Egyrészt ezzel tényleg mindenki jól jár. Ha valakinek bármilyen közüzemi számlája is érkezik havonta: az egykulcsos SZJA-nál kifogásolt módon azonos arányban - és bizony ha valaki tényleg a szaunáját fűti (bizonyára gazdagok milliói fűtenek medencét meg jacuzzit, esetleg kocsibejárót a szegények kárára, hogy ne kelljen havat lapátolni), - akkor annak is 10%-kal olcsóbb lesz. És? Talán azzal kéne foglalkozni mindig, hogy minket mi hogy érint, és nem megint a másikét nézni, hogy "de az még jobban jár", nem? A gazdagnak legyen drágább a benzin meg a joghurt is, mi? Azt kéne.

Valamelyik okos, piacpárti (?) ellenzéki párt, talán az MSZP vagy az LMP jött azzal a zseniális ötlettel, hogy inkább gazdagok (ehh, ismerős) fizessenek még többet, és csak a rászorulók, tehát a szegények számlái csökkenjenek (frissítés: az MSZP volt persze). Gázártámogatás 2.0? Amikor a faterjánál minimálbérre bejelentett, amúgy százezreket összeseftelő ismerős arcok kérték és kapták - nekem, fullra bejelentett és leadózott gazdagnak (feleannyit kerestem kb., mint a minimálbéres) meg nem jár egy fillér könnyítés se? Kösz, nem.

Na de lépjünk túl azon a párezer forinton, mert ennyiről egy gáláns középosztálybeli természetesen még le is mondana, ha arról lenne szó. Veszek belőle egy szép alsónadrágot a H&M-ben, vagy akármi.

De az igazi poén természetesen = az ígérgető (nem lesz gázáremelés), posztkommunista ellenzék totális kivégzése. Olyan ez a rezsicsökkentési akció az MSZP számára, mint az Űrgolyhók c. filmben a tükör, ami a lézersugarat a támadó tökeire veri vissza. Amikor a saját fegyverükkel győzik le őket, de végérvényesen. Az MSZP mikor csökkentette a közterheket? Leszámítva persze a kamu rászorulók és inaktívak támogatását. Soha. Most a Fidesz megcsinálja, ráadásul nagyrészt a szolgáltatók kontójára. Igen, mindannyian szívtunk az elmúlt években - lehet, hogy most nekik is kicsit illene részt vállalniuk a közös bánatból.

És ahogy a 16%-os SZJA-nál, itt is biztos sokan nagyon jól, mások kevésbé jól fognak járni. Lesznek gondok a megvalósítás körül is, na és? A végén meg fogják oldani, a szolgáltatók beletörődnek, és a végén mindenki jobban fog járni - persze elsősorban a fogyasztó.

Ezt elég nehéz úgy támadnia az ellenzéknek, hogy meggyőző legyen. Esetleg tényleg, a 20-30% helyett követelhetnek majd 50%-os kedvezményt. Mindegy.

515 komment
· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://orangeorder.blog.hu/api/trackback/id/tr605069138

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.12. 10:52:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 15:15:18

@Zedder: Amellett, hogy értelmetlen a példád (ahogy azt később korrektül el is ismerted), meg szeretnélek kérni, hogy ha még egyszer ide kívánsz írni bármit, tartózkodj a személyeskedéstől. Köszönöm.

@cselaxi: Hát persze :)

Amúgy nem értem, mi a baj a minimálbér-emeléssel. Még mindig kevés? 200 bruttót kéne adni inkább legalább? Vagy legyen alacsonyabb a versenyképesség okán? Akkor meg mi a baj a közmunkabérekkel? Kevés a 47 ezer forint is, ugye?

Áh, de nehéz annak a kedvére tenni, aki nem akarja.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 15:19:53

@OrangeOrder: nem válaszoltál a kérdésemre! Mennyivel visz haza többet a minimálbéres most, mint az emelés előtt? Pedig 25 ezerrel emelték a minimálnért 2010 óta. Kihez megy a különbözet?
Azután folytatjuk.

Zedder 2013.02.12. 15:24:30

@OrangeOrder: nonono, nem menekülsz a kérdés elől.:) A személyeskedéssel most kiadtam magamból a dühöt irányodba, valóban tartózkodni fogok ettől a jövőben.

Szóval visszatérve a számokra:

- Miért van az, hogy a bruttó 24500 Ft-os emelkedésből nettóban már csak alig 4000 Ft-ról van szó?
- Miért van az, hogy 3 évvel ezelőtt ugyanarra a fizura (98e bruttó) 11e-rel több nettót adtak?

Hol van itt az adócsökkentés?

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 15:36:50

@szabodenesnk: Keress rá a Google-ön és számolj utána, annak válaszolok, akinek éppen kedvem van. Őszintén szólva nem nagyon érdekel. Majd talán lesz egy minimálbéres poszt is, de ez rezsicsökkentős.

@Zedder: Az lehet a dolog hátterében, hogy már nem adómentes a minimálbér.

Az adócsökkentés az aktív és bejelentett bérből élő középosztálynál észlelhető, sőt: a szuperbruttó kivezetésével a kevesebbet keresők is már többet vihetnek haza.

Sajnálom, ha nem jár mindenki annyira jól, mint egy pl. 500 ezer bruttót kereső polgár. Fizettek éveken keresztül eleget.

nevem van 2013.02.12. 15:36:58

@nincs_itt: Ne minősítgessük már egymás hozzáértését. Én még a szövegértésedet sem értékelem, ami nagyon nagyvonalú engedmény részemről.
Fukusimánál nukleáris szennyezés miatt senki nem halt meg, a dózisok, a terhelés olyanok voltak, hogy ilyesmi már nem is várható. A többi is csak süket duma.
A fosszilis erőművek sugárterheléséről írtam, másról nem. Jópofa, hogy a környezetvédelem nevében valaki a fossziliseket védi. Mintha te magad is fosszília lennél, meglehetősen furcsa étrenddel. Étrend ügyben ne is válaszolj, értem én a rossz viccet is, csak nem szeretem.
@OrangeOrder: Medgyessy tégla volt, meg pénzügyminiszter-helyettes az előző átkosban. E mellé már nem kell az MSzP tagság.
A jelenlegi gondok fő oka az a költekezés, amit Orbánék kezdtek a 2002-es választás előtt, erre tett Medgyessy még egy jó nagy lapáttal. Ez bűn volt, sőt hiba.
Bajnai viszont korrekt válságmenedzselést folytatott, neki sokkal nehezebb helyzetben kellett helyt állnia, és jól is szerepelt.

Jimmy Reiszmüller 2013.02.12. 15:47:20

@OrangeOrder: bejelentett bérből élő középosztálynál észlelhető

A minimálbér is bejelentett bér!
Ha tudnád, hogy egy állami fenntartású kórházban mennyi a bejelentett bérű minimálbéres!-:)

Jimmy Reiszmüller 2013.02.12. 15:48:22

@Zedder: Ebben az esetben sehol sincs konkrétan!-:)

Jimmy Reiszmüller 2013.02.12. 15:51:24

@OrangeOrder: Amúgy nem értem, mi a baj a minimálbér-emeléssel. Még mindig kevés? 200 bruttót kéne adni inkább legalább? Vagy legyen alacsonyabb a versenyképesség okán? Akkor meg mi a baj a közmunkabérekkel? Kevés a 47 ezer forint is, ugye?

A minimálbéremeléssel annyi a baj, hogy egyik kézzel odaadták és a másik kézzel meg el is vették!
A 47 ezer Forinttal meg az a baj, hogy Zsiga Marcikon kívül mások nehezen élnek meg belőle, ráadásul általában nem 12 hónapig kapja a 47000-t, hanem csak az év egy töredék részében, az év maradék részében 22-27000-t kap.
Na ebből Már marcink is éhen döglene!-:)

glc 2013.02.12. 16:08:20

@shakespeare:
Szerintem pedig a fidesznél nemzetellenesebb jelenleg nincs az országban.
Már persze, ha nem a fidesz nemzetfogalmában gondolkozol, aki szerint nemzet=fidesz.

Tőlük rosszabb már csak a jobbik felé vagy azon túl van, viszont nincs kétségem, hogy ha úgy alakulna a politikai helyzet, a fidesz gondolkodás nélkül összeállna velük. Az összekötőik már most is megvannak.

Nem kell szeretned senkit aki most, a múltban vagy a jövőben ellenzéke ennek a hataloméhes bandának, de az elmúlt 20 évben a fideszen kívül senki nem vetemedett a hatalom megszerzése és megtartása érdekében olyan aljasságokra, amilyeneket én csak a 70-es, 80-as években éltem át.
Igen, akkor is sokan voltak akik haszonélvezői voltak a rendszernek és akik elhitték azt az ideológiát, és azt hogy "nyugaton" mennyire rossz, a példákat a gonosz tőkésről, munkanélküliségről, ja, és hogy verik a négereket :/

ÉN nem akarok még egy kádár rendszert átélni még ha narancsszínűre is van festve.
Bár lennék fiatalabb, és más körülmények között, itthagynám az országot, ahogy nagyon sok ismerősöm tette, pedig máshol nem hiszem hogy tudnék élni. De lassan már itt sem :(

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 16:12:36

@OrangeOrder: Először Te írtad nekem, mint eredményt a minimálbér emelését. Nem kell utána néznem a Google-ban. A feleségem diplomás létére minimálbéres. Nem is evvel van a baj, hanem avval, hogy emlegetítek a minimálbér emelést, holott a nettó mindösszesen 2.000-Ft-tal lett több annak ellenére, hogy 25 ezerrel emelték. Így az állam minimálberesenként kb. 23 ezret vesz el a vállalkozásoktól. Ne hidd, hogy legálisan senki sem dolgozik minimálbérért. Ahol nem lehet válogatni a munkában, ott bizony elmennek az emberek ezért a pénzért is.
Azt nem tudom, hogy miért írsz blogot, ha úgy viselkedsz, mint egy óvodás. "Annak válaszolok, akinek akarok". Tudod, ha valaki állít valamit, azt alá kell tudni támasztani adatokkal, tényekkel. Te nem teszed, csak puffogtatsz a levegőbe, miközben a gazdasághoz annyit értesz, mint én a Metrószerelvényekhez.
De menjünk tovább! Mennyit visz el havonta a tranzakciós illeték? A telefonadó, a biztosítási adó, a megemelt ÁFA, a megemelt jövedéki adó? Hadd ne soroljam fel mindegyiket, elég lesz, ha ezt kiszámolod. Ne feledd, az emberek nem hülyék, főleg, ha a pénzről van szó.
Kérdezed mi a baj a 47 ezerrel? Hány hónapig kapja? Ha lejár a közmunk az egyén számára, mit kap? 28 ezerről 22 ezerre csökkentették a szociális segély összegét. A munkanélküli ellátást 270 napról 90 napra. Semmilyen szolgáltatásra nem jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem meghaladja a mindenkori legkisebb nyugdíj értékét. Ez most 26 ezer Ft (durván).
Szóval ez a pénz kevés ahhoz, hogy jövőképe legyen valakinek. Mire elég? Tudjuk, hogy a Marci megél énnyiből, a maradékból meg házat vesz. Mondd azt a nincstelennek, hogy éljenek, mint Marci.....!

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 16:15:27

@OrangeOrder: Még annyit, hogy Zedernek írt válaszod sem korrekt. Ugyanis csak a 210 ezer bruttó felettiek jártak jól, alatta mindenki rosszul. Ráadásul a költségvetés is, mintegy 540 milliárddal, aminek a pótlását mindenki fizeti az új adókkal, nem csak az, aki jól járt evvel.

nincs1itt 2013.02.12. 16:17:17

@nevem van: Hát, persze, ha ellenérv nincs, akkor én minősítelek téged... Azért annak nézz utána, hogy hányszor tíz atombomba(Hiroshima, Nagasaki) erejének és szennyezésének felelt meg a fukusimai baleset. A tengerből miért nem fogják ki a halakat arrafelé, ja mert csak... A szövegértésem pedig kitűnő, ez a Te legnagyobb szomorúságod... Azóta is folyamatosan költöztetik ki, a lakosságot, valszeg azért mert Japán akkora nagy ország, kis népsűrűséggel. Maradjunk annyiban, hogy az atom reaktorok jelenleg a leggazdaságosabb energia források, de borzasztóan veszélyesek és költségesek is!

Zedder 2013.02.12. 16:20:33

@OrangeOrder: "Az lehet a dolog hátterében, hogy már nem adómentes a minimálbér."

Óóó, nem mondod... Mily meglepő! Szóval akkor ez volt a beismerésed arra, hogy mégsem jár mindenki jól, és mégsem történt adócsökkentés?

shakespeare 2013.02.12. 16:32:13

@glc: most megkérdezem, hogy miért nemzetellenes a fidesz ?
de úgy érzem, hogy a helyes az lenne, ha a fogalmakat tisztáznánk.
Mert én úgy látom, hogy pont az mszp nemzetellenes és nagyon az, meghaladták a legrosszabbat is nálam.
pl blöffből 23 millió románnal és TB összeomlással hazudoztak, holott TB csak annak jár aki fizeti, aki nem annak nem. Ez így helyes is.
Senki nem akar a magyarok nyakán élősködni.
De egy hazugsággal magyart ugrasztottak magyar ellen. Szegényt szegény ellen, hogy az ő akaratuk érvényesüljön.

Zedder 2013.02.12. 16:34:53

@shakespeare:

"TB összeomlással hazudoztak, holott TB csak annak jár aki fizeti, aki nem annak nem. "

Igen? Akkor ezt mivel magyarázod? www.hir24.hu/gazdasag/2012/12/10/import-nyugdijasok-csapoljak-a-magyar-tb-kasszat/

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 16:40:32

@Jimmy Reiszmüller: Igazad van. Így tuti bukik jövőre a Fidesz, és végre visszaülhet Bajnai Gordon az őt megillető bársonyszékbe.

@szabodenesnk: Több lett. A kicsit is meg kell becsülni.

@Zedder: Persze. Nem jár mindenki ugyanannyira jól, és a világ igazságtalan, ezt írtam feljebb is. De egy kicsit több marad. Persze levonhattok még minden mást, ahogy tetszik, de az legyen a ti problémátok.

Ha ennyire szerettek velem beszélgetni, lehet, hogy csinálok majd egy minimálbéres posztot is, de itt azt javaslom, hogy ne offoljunk tovább. Ez a poszt a rezsicsökkentésről szól.

shakespeare 2013.02.12. 16:44:50

azzal, hogy az mszp elődje az mszmp 1962-ben kötött egy szerződést az orosz megszállás alatt (valószínű a megszálló orosz katonákra ), és senkinek nem volt vér a pucájában ezt azóta megtagadni.

tehát nem magyarok szívják.

az átköltöző nyugdíját is említik, azt a részt erdélyiként ismerem. nem a magyar állam folyósít, hanem a román állam ilyenkor, és itt adják ki.

nem is bírná a recsegő magyar nyugdíjfolyósító pl fél millió erdélyi eltartását. Ez egyértelmű. Örvend minden politikus ha valahogy életben tartja a hazait. Viktor se hülye, nem akarja tönkretenni magát.

nevem van 2013.02.12. 16:44:56

@nincs_itt: nincs jelentősége, hogy minősitgetsz-e, vagy sem, illetve, hogy tudatában vagy-e ostoba és inkompetens szokásaidnak. Valószínűleg erős benned az a (tév)hit, hogy aki nem ért egyet veled, az valamilyen intellektuális vagy egyéb deficittel küzd, hogy már észre sem veszed, hogy dől belőled az osztályozás ősi vágya.
Annak örülök, hogy elégedett vagy a saját szövegértéseddel, de az talán nem bölcs dolog, hogy mások véleményével nem szembesíted időnként ragyogó önképedet.
A fura logikád szerint be kell zárni a fosszilis erőműveket, mert voltak balesetek, bányaomlások?

nyünyüge 2013.02.12. 17:02:19

@shakespeare:
A fidesz jobb attól, hogy ő országon belül ugrasztja egymás ellen a magyarokat?

nincs1itt 2013.02.12. 17:03:28

@nevem van: Barátom, neked igen komoly kisebbségi komplexusod lehet. Hiszen, senki nem állított rólad dehonesztálót, de ugye a tudatlanság a legjobb fegyvered. Gondolom teljesen rendben van az az összehasonlítás, miszerint a bányaomlás és egy atomerőmű katasztrófa - nem üzemzavar, hanem robbanás a reaktor-térben, az teljesen azonos kategória. Ha ezt komolyan gondolod, akkor én kérek elnézést! Olvasd már el, amit írtam korábban, az atomerőművet veszélyes, drága, de jelenleg hatékony energia forrásnak tartom. Nem kívánom a bezárásukat. De engedd meg, hogy a szént-tüzelésű erőművek felépítéséről többet tudjak nálad. De ha a gőzturbinákról szeretnél értkezni, nosza, olvasom szívesen. Esetleg a kondenzátor torony működése is érdekel a te interpretációdban. Talán kifejtheted azt is, hogy a mindennapi élet, igen közismert területén nyer újrafelhasználást a szenes erőmű hamuja... De ha a túlhevítő rendszer méretezése kialakítása a szakterületed, arról is szívesen tanulok.

shakespeare 2013.02.12. 17:11:39

@nyünyüge: nem látom a nagy egymás elleni ugrasztást, 67% szavazott rájuk.
a maradek 33-ban ott van az LMP akikre rosszat fideszek nem igazan mondanak, a jobbik, akiknek beszologatnak, hogy nono, hatrebb az agarakkal de nem uszitanak ellenuk.
maradt valami mszp ami szetesett DK-ra es civilnek mondott Egyutt2014 sarjra.
Nagyon jol tettek, hogy felhivtak a figyelmet, az egyutt vezetojere, hogy mar egyszer egy masik gazdasagi erdekcsoport politikai szarnya (mszp) vezetojenek valaszotta. tehat most ugyanaz a micelium novesztett masik gombat. ennyi.

nyünyüge 2013.02.12. 17:39:03

@shakespeare:
Szerinted nem ugrasztja egymásnak a fidesz folyamatosan az embereket?
Előbb a csak az a rendes magyar hazafi, aki velünk van, aztán tovább, hol a nyugdíjast és a dolgozót, hol a fiatalt és az öreget, hol a dolgozót és a munkanélkül levőt, hol a rokkantat és az egészségest, hol a "rendes polgárt" és a hajléktalant,... ugratja egymás ellen gusztustalan propagandakampányokkal, félinformációkra épített "tényekkel".

shakespeare 2013.02.12. 17:53:55

szerintem nem. Mert en pl nem vagyok veluk. Nem mondtak meg nekem, hogy nem vagyok hazafi.
Dolgozokrol, ha jol emlekszem Orban pont azt mondta, hogy nem az ugyeskedok es simliseknek gyumolcsot termelo orszagot akar latni, hanem olyant ahol a munkat megbecsulik. oda is vertek brokereknek es arfolyammal ugyeskedo bankoknak pl. Fel europa horgott ez miatt.

A rokkant az csunya huzas volt. Az igaz h vannak hamis rokkantak nagy fekete mercivel jo sokan. de nem er megszivatni a betegeket ezert. Mas megoldas kell.
ez nem ugrasztas azert, csak nem megfeleloen boritottak ki a szennyest ami pedig ott buzlott.

En extrem sportolok es egeszsegesen elek relativ, de csak a fotelbajnoksagbol nezve extrem ez a 2 sport. kivettek a TB-bol az okosok, jol megszivom ha eltorom a labam. nem szep, nem szeretem. mert 15 ev tb fizetes alatt kb 5x hasznaltam a tb-t 2-3 napra.
de ez meg nem ugrasztas azert.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 17:59:53

@OrangeOrder: "@szabodenesnk: Több lett. A kicsit is meg kell becsülni"
Érdekes egy figura vagy. Feldobsz valamit, aztán amikor rájössz, ki jól belőle, kijelented, hogy nem ez a téma, hanem a rezsicsökkentés.
Az viszont önmagában nézve hülyeség. Ugyanis mindig az összhatást kell nézni. Tudod, olyan, mint öltönyhöz a tornacipő. Azt kell számolni, hogy mennyit vett el az állam az új és megemelt adókkal, és mennyit oszt vissza. Az így kapott egyenleg lesz korrekt.
Leírom mégegyszer: a kormány elvesz tőlem 1 ezer Ft-ot, majd visszaad 200-at, akkor legyek hálás?
Mivel Te hivatkoztál a minimálbér emelésére, nézzük: ha három év alatt kb. 2 ezerrel lett több nettóban és számolom a három évi inflációt, akkor igencsak nagy reálcsökkenést kapok. Arról nem beszélve, hogy a termelési költségek növekedése (a bér és járulékai is azok) elbocsátást és áremelést generál.
Ha ez nektek eredmény, akkor rajta, csak tapsoljatok és írj még sok ilyen éltető blogot. Csak az ánuszfényezésnél óvatosan!

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 18:08:52

@shakespeare: azt írod, hogy nem ugrasztja egymásnak a társadalom tagjait? Ma, az oszd meg és uralkodj elve érvényesül. A társadalom felszalámizva, aztán karikánként elintézve. Előbb a rendvédelmisek nyugdíja. Ki ne értene egyet vele? Aztán a pedagógusok, akiknek ugye három havi nyári szünet, meg a többi. Ők csak ne kérjenek konyakot a süllyedő hajón. Rokkantak. Mert ugye mindenki csal. Táppénz csökkentés, mert sok a simlis. Most épp a hallgatók vannak soron. Ki ne értene avval egyet, hogy ha állami pénzen tanul, akkor dolgozzon itthon? Igaz, 2008-ban éppen az ellenkezőjére bíztatott a Fidesz, de arra már ki emlékszik? Olyan Orwelli az egész társadalom.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 18:23:13

@szabodenesnk: Nekem mindegy, hogy te hálás vagy-e vagy sem. Én az vagyok. Ha a többség nem az, akkor jövőre bukik a Fidesz, ez ilyen egyszerű.

Engem a keresztény hitem miatt támadnak 2013.02.12. 18:25:06

Most ne erről beszélj, OO! Kit érdekel? Hát nem értitek? Nonprofit közműcég! Az állami vállalat szolgáltat, de profitot nem termel. A dolgozók pontosan annyit fizetnek, amennyi a szolgáltatás ára. Későbbiekben a rendszert kibővítik a kereskedelem teljes szférájára: nonprofitként működik majd a pék meg a cipőbolt, mindenért hajszálpontosan az értékét kell csak fizetni. Végül a dolgozó nem kap fizetést, hanem a munkájáért járó bért közvetlenül utalják majd át a vízműnek, a péknek, meg a cipőboltnak.

Ó istenem, csak már látnám!

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 18:25:35

@OrangeOrder: rendben. Látom, kerülök az egyenes beszédet és a tényeket.

onmagam 2013.02.12. 18:28:02

Megpróbálom összefoglalni, hogy miért tartom nagyon károsnak a rezsicsökkentést:

-Ha egy áru fogyasztói ára nincs összefüggésben az előállítási költséggel, hanem hatóságilag piszkált árak vannak az hatékonytalansághoz vezet. (Ezt egyébként szocializmusnak hívjuk.) Konkrétan itt
pl. nagyon, de nagyon rossz taktika a szolgáltatók veszteségessége árán
növelni az energiafüggőséget, mivel hosszú távon senki sem fogja helyettünk kifizetni az oroszoknak a gázt, a villany sem fog csak úgy előugrani az éterből stb.
Pl. ha államosítjuk a szolgáltatókat akkor adóforintokból fizetjuk az elmaradt hőszigetelések és medencefűtések árát. Ha nem, akkor sem lesz olyan barom cég
amelyik helyetted fizetné. Ehhez nem kell túl nagy felfogóképesség.
Behajthatod az ipari fogyasztókon is, de talán az még a legdrágább megoldás: versenyképtelenség, munkahelymegszüntetés.

-Lehet, hogy neked az pozitív dolog, hogy az állam elveszi valakitől a pénzt
(akinek véletlenül nincs szavazati joga)
és másnak adja (akinek véletlenül van), nekem nem. Ha ezt azért teszi, hogy
néhány rászoruló ne fagyjon meg azt még el tudom fogadni. Ha azért, hogy medencét fűtsenek, azt nem.
Nem az zavar, hogy valaki medencét fűt, és ezzel jól jár. A saját pénzedet felajánlhatod
akárki medencéjének a fűtésére. Az zavar, hogy ehhez mástól veszik el a pénzt és még ettől jófejnek is akarnak látszani. Undorító egy viselkedés. Más pénzén jótékonykodni.

Nálam a tisztességes bánásmód MINDENKIRE vonatkozik, még egy vállalatra is.
Az a pénz az nem csak úgy képződik, hanem erőszakkal elveszik.

-Akkor ugye szerinted az lenne a legjobb mindenkinek ha nem 10-20-30 hanem rögtön 100, esetleg 110, 120? százalékkal lenne olcsóbb a gáz, a kenyér a benzin, stb? Mert azzal tényleg mindenki jól jár ugye???
Igen 1-2 napig tényleg. Utána is minden ingyen lesz, csak épp nem lesz semmi.
Ha ezt akarod a közszolgáltatókkal akkor hajrá!

Ez egy hazugság, olcsó népszerüségnövelés, amivel hosszútávon MINDENKI ROSSZUL JÁR, kivéve azok akik maguknak esetleg szereztek még 4 évet, mert van sok rövidlátó aki ezt beveszi.

---

És akkor én mit tartanék helyesnek?
Én nem sajnálok egy tisztességes hasznot egyetlen szolgáltatótól sem. Ingyen senki sem szeret dolgozni, tisztes munkát nem várhatunk tisztes bérezés nélkül.

Ha valaki úgy gondolja trükköznek, csalnak akkor vizsgálja ki egyedileg az esetet, kollektív bűnösséget nem ismerek.

Ha valaki úgy gondolja nem csalnak, csak épp visszaélnek a piaci monopolhelyzetükkel, akkor 1, serkenteni kell a versenyt (ahol ez ésszerű) 2, meg kell változtani a szabályozást, pl. eltiltani az olyan magatartástól (pl. irreálisan magas árak, rossz minőségű ügyfélszolgálat stb.) melyeket egy valódi versenypiacon nem tudna alapból alkalmazni. Ez nem egyenlő azzal, hogy boldog-boldogtalannak 10%-kal csökkentem a rezsit, tekintet nélkül mindenre.

Természetesen mindenkinek részt kell vállalni az állami kiadásokból (adó), de nem úgy, hogy megfojtom az illetőt. Pláne nem egyik napról a másikra.

Zedder 2013.02.12. 19:16:34

@shakespeare: "67% szavazott rájuk. "

Hazudsz. Sose szavazott rájuk a választásra jogosultak 67%-a, de még csak a konkrét szavazók kétharmada sem.

Az egy más kérdés, hogy a parlamenti hely-elosztás szabályzai szerint kétharmadot szereztek. Ezt ne keverd össze azzal, hogy hányan is szavaztak rájuk.

shakespeare 2013.02.12. 19:42:03

@szabodenesnk: igen, sok a simlis ! en nem vagyok gazdag, meg lakasom sincs. de a jovedelmem alapjan (egy multinal dolgoztam keresett szakmaban) a felso 5% -ba tartoztam az orszagban. a tokom tele volt azzal, hogy elmentem egy tarsasagba es kiderult mindenki feketen kap penzt es 50%-100% al tobbet mint en, papiron pedig mindenki csoro.
Nem irigylem, de fsz ki van, hogy nem lehet rendet tenni.

a tanarok es tobbiek. elismerem nagy szarban hagytak oket.
Csak nem ertem a szociparti okfejtest : mennyit nott az allamadossag 8 ev mszp alatt ? annak mennyi a kamatja ? mire ment el a penz ? mikor torlesztik ? hat most.
Akkor ki a hibas ? hat aki ott all most !
ki all ott ? hat a Viktoooor.
(a nem azok akik a hitelt felvettek es elloptak, ugyan mar, mileyn hulyeseg)
szep kis logika :-) mar el si felejtettuk, hogy a nagy vezer Gyurcsany kerte h ne lopjanak annyit mert nem birnak mar annyit hazudni ?
fel kellene kotni az egesz rablobandat es most nekik all feljebb, nevetseges.

Mr. Waszabi 2013.02.12. 19:44:11

@OrangeOrder: miért utálnám őket? Szeretem, akárcsak Viktor engem, a kisembert. Én se szorítanám a tökeit, ahogyan ő sem teszi az enyémmel. Nem volna keresztényi ugye. Hisz szeret engem. Legalábbis azt mondta. Igaz, azt is mondta, hogy ne arra figyeljek mit mond, hanem arra, amit tesz, de ez az apróság nem tudta megintani őszinte hitemet a Kedves Vezetőben.
Nem hazudnám a szemébe, hogy siker van, amikor meggebed a herezacskóján alkalmazott hurok szorításától és elvörösödött fejjel nyögi, hogy nem fáj, hogy szorítod a tökömet, á dehogy, tudom, hogy siker van és minden szép, csak én érzem magam szarul. Nem hazudnám a szemébe, hogy valójában kurvára nagy szart kevertem, ki akarom nyírni őt, gyerekestül, egyszer s mindenkorra, hisz ő sem tesz ilyet velem. Legalábbis ezt mondja.
Lassan zavarba jövök , nem tudom, hogy azt higgyem-e, amit nekem mond, vagy amit a mondásáról mond. Talány. ???
Nem hazudnám, hogy siker, új élet vár rá, amikor a maradék vérét eresztem ki egy vödörbe, hisz ő sem tesz ilyet velem. Meg Lázár sem, Rogán sem és a többi, és a többi.
Hát lehet ennél tisztább a testvéri szeretet a nemzet testében? Kételkednék abban, aki ilyet állít:)

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 19:46:39

@szabodenesnk: Nézd, ez egy rajongói blog. Még jó, hogy nem pártatlanságot kértek. Szakemberből van annyi, túl sok is.

shakespeare 2013.02.12. 19:51:09

@Zedder: nem hazudok :-) tevedtem par szazalekot, mert nem neztem utana a mateknek :-)

amugy meg en addig minden erommel a mostani mszp es egyutt2014 ellen leszek amig ujja nem szuletnek a hamvaikbol. Lmp-ben bizom (jobbikban bizom, fideszben so so), tobbiek lofasz. kulfoldi rablogazdasagi erdekcsoportok ujraoltoztetett helyi szineszei. ne hulyeskedjunk mar, Viktor mikor nyert olyan szepen latszott, hogy mszp hatterbeli szponzorai milyen kulfoldi mediabirodalmakban vannak benne :-)
szepen latszott, hogy hol indult be a lobbigepezet :-), gyonyor volt nezni.

dr yetee 69 2013.02.12. 20:25:00

@shakespeare: Most nem vesznek fel hitelt?Piaci kamatra!Most nem lopják el?(Simicska,Nyerges)Miskolci alpolgi 40millás háza!

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 20:32:35

@shakespeare: nem tudom, hogy hol élsz, de látom nincs ékezetes billentyűd. Ami nem érdekes, csak megjegyeztem! Az már érdekesebb, hogy bevallásod szerint a felső öt százalékba tartoztál, mégis sokan az ötvenszeresét, százszsorosát keresték, mint Te. Nem vagy hazudós egy kicsit? Mint a Feri?
Az egykulcsos adó 540 milliárd hiányt okozott a költségvetésben. Gondold csak el, hogy ha ez megmarad a költségvetésnek, plusz a minimálbér adóztatásából befolyt összeg, akkor talán nem lett volna szükség ennyi megszorításra, most nem kellene ennyi hitelt felvenni a hitelek törlesztésére. A MOL ra is elment 500 milliárd. Megérte? Ólcsobb most az üzemanyag?
A Közgép, Simicska-Nyerges duó már nem Nokiás dobozban kapja a pénzt, hanem dömperrel. Mondd, mi változott? Csak a kedvezményezett, a rendszer nem! (Pareto elitelmélet) A rendszer nem, csak az elit változik. Milyen igaza volt!

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 20:36:48

@OrangeOrder: Ezt nem gondoltam volna, hogy rajongói oldal. -:)
Csak tudod a rajongói oldal nem old meg semmit. Lásd a magyar focit.
Mégis azt gondolom, hogy egy rajongói oldaltól is elvárható a tényszerűség. Nem a pártatlanság, hanem a tények tisztelete!

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 20:47:08

@szabodenesnk: Nem is akarok megoldani semmit. Én kiírom magamból, itt meg jó páran túl komolyan veszik. Ti tudjátok :)

kifordított nagyanyó 2013.02.12. 20:50:28

@OrangeOrder: Lószart jönnek.Kimennek eleve végleg,vagy ott gondolják meg magukat és maradnak örökre.
Mert itt csak egyre rosszabb lesz.
És látják,hogy máshol lehet élni.

shakespeare 2013.02.12. 20:50:53

@dr yetee 69: de bizony vesznek fel hitelt, de bizony lopnak.
hitelrol : nem tudom feltunt-e h nem emelkedett az allamadossag a brutalis torlesztoreszletek mellett sem. egyet talalhatsz, hogy hova ment el a felvett hitel. nyugdíjjak eleg szemet einstandjaval meg csokkent is.

lopasok, feketen oldjak meg ez zicher : annyit nem mint az elozo, mert nincs mit. sztem a 10ede ha jut most :-).

ugy-e nem feledjuk el a ballib bukas elott eladott milliárdos moszkvai ingatlant ? es az MVM milliardokat sem. es a sok alagutat es viaduktot a mezon :-D

most eloszedtek valami 50 millas ingatlant aminek felere van fedezet kb. szoval elokaptak egy 30 millios gyanus valamit baloldalon.

Zedder 2013.02.12. 21:00:54

@shakespeare: "nem hazudok :-) tevedtem par szazalekot, mert nem neztem utana a mateknek :-)"

Akkor segítek: az a pár százalék 15-nél is több, ugyanis:

Fidesz-KDNP 52,73%

Csak a miheztartás végett. Persze attól még nyertek, abszolút többség, stb, csak ne hazudjunk már akkorát, hogy az EMBEREK kétharmada mellettük állt. Mert nem.

Zedder 2013.02.12. 21:05:28

@shakespeare: "a felso 5% -ba tartoztam az orszagban. a tokom tele volt azzal, hogy elmentem egy tarsasagba es kiderult mindenki feketen kap penzt es 50%-100% al tobbet mint en"

A felső 5%-kal nem tudok mit kezdeni, én tudom, hogy a felső 1%-ba tartoztam (ez alapján a hír alapján biztosan: www.hirado.hu/Hirek/2012/10/06/17/Eltorlik_a_jarulek_plafont_ok_fognak_tobbet_fizetni.aspx)

Tegyük fel, hogy az én fizumnak a felét kerested, tehát akkor volt olyan ismerősöd, aki feketén kapott annyit, mint én tisztán nettóban. Egyrészt nyilván elítélem, másrészt szép teljesítmény, mert azért az nem kevés pénz, azt minden hónapban feketén kitermelni, nyilván több munkavállaló számára is... Az én ismerősi körömben ennyit senki sem kapott feketén, de még csak megközelítőleg sem.

Nyilván ez nem jelent semmit sem, mert egyikünk sem reprezentatív mintából dolgozik, de azért nem is kell túlértékelni ezt a dolgot.

nevem van 2013.02.12. 21:05:38

@nincs_itt: "Hiszen, senki nem állított rólad dehonesztálót, de ugye a tudatlanság a legjobb fegyvered." Így írtok ti, a mondatod második fele cáfolja az elsőt. A többi mondatod is kb. ilyen.
Engem nem érdekel Google- és Wiki-alapú nagyképűsködésed, de abban igazad van, nem olvastam el összes korábbi bejegyzésedet. Alighanem súlyos mellékhatásai lettek volna (ásítás, undor).
Lehet, hogy híve vagy a nukleáris energiának (ha ez így van, akkor én azért újragondolom a dolgot, mert ciki egy ilyennel egyetérteni, mint te), de akkor sajátos logika, hogy valótlan, félelemkeltőnek szánt, de csak mosolyra ingerlő óvodás butaságokat írogatsz a témában.
Persze jobb lenne egy olyan energiaforrás, ami olcsó, nem ráz, nem szennyez, nincsenek rizikói. Ilyen egyelőre nincs, és sajnos nem is lesz sosem. A létező és a biciklidinamónál erősebb áramforrásokkal azért csínján kell bánni, viszont felesleges rémhíreket terjeszteni.

Mr. Waszabi 2013.02.12. 21:05:51

@OrangeOrder: hát, ez most nagy csalódás nekem. Nem szeret engem a Kedves Vezető? Micsoda csalódás...

shakespeare 2013.02.12. 21:12:55

@szabodenesnk: a tiszteletedre : van ékezetes billentyű, munkám miatt egész nap angolul kell gépelnem, nagyon rossz váltani egy egy üzenetért.

de hazudós vagyok, mert a KSH szerint egyik évben a felső 3%-ba tartoztam, de én ezt nem bírtam elhinni.
és most sem hiszem. Máskor az 5% is brutális meglepetés volt, még ha tényleg jól kerestem akkor is. Ez egyszerűen nem igaz, kb az első 25%-ban lehetek.

kis matek :
ha valaki 50% al többet keres mint te, akkor az másfélszeres szorzó nem 50x.
a 100% os árrés pedig 2x es szorzót jelent. nem 100x.
tehát nem vagyok Feri :-)

az egykulcsos adó jelentősen csökkentette a simlizést is. az ÁFA emelése növelte. de az adót könnyebb kerülni mint az ÁFÁ-t, uh sztem fehéredett a gazdaság. én is ezt tettem volna.
nincs más út ha adósságot kell törleszteni. bár borzasztó az az ÁFA. nagyon.
de muszály.
vagy kifizetik az adósságot, vagy
marad a jobbik javaslata, hogy leszarni az egészet nem fizetni. (ez utóbbi sztem. nem életképes verzió, a pénzügyi körök messze gyűrűznek)

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 21:21:50

@shakespeare: Igazad van a százalékot illetően, én voltam figyelmetlen. Nem a matekkal van bajom, csak félrértettem. Tehát ezért elnézést kérek Tőled! A többit tartom most is. Az egykulcsos adó miben csökkentette a simlizést? Azt a számok bizonyítják, hogy a várt ellenére sem nőtt a fogyasztás és a gazdaságba sem került be ez a pénz, amit a tehetősebbeknél hagytak, pedig erre alapozott Matolcsy.

shakespeare 2013.02.12. 21:23:52

@Zedder: kösz a mateket, 52,7%, ok. de én ettől még örvendek, hogy nem az IMF rúgja szét a melósok seggét hanem csak áttételesen - szétszórva időben és társadalmi rétegekben - terhelődik a lakosságra a sok adósság a fidesz 67%nak köszönhetően.

másik:
valóban nem reprezentatív társaságról beszéltem, de sokan akik a bp-i agglomerációban élnek szép házakban (akiket én ismerek, azok 90%-ban) biza kevesebb adót fizettek mit én, sok sok évig.
Mert meg volt engedve.
persze, mind magasan képzett nem szarral gurigázó emberek. de akkor is.

Zedder 2013.02.12. 21:31:54

@shakespeare: "én ettől még örvendek, hogy nem az IMF rúgja szét a melósok seggét "

Aha, értem, te még leragadtál ott, hogy az IMF rossz. De a piacról felvett, 3x kamatlábú hitel (most épp USD alapú devizahitelt készül felvenni a kormány) az jó.

Hát, azt hiszem kiszállok, sok sikert nektek odahaza. Ehhez a vitához már se időm, se kedvem nincs, inkább megyek a haverokkal sörözni egyet. Mert oda is eljutottunk, hogy ha a barátaimmal meg akarok inni egy sört, azt bizony magyar földön már nem tehetem meg, mert alig maradt otthon valaki...

shakespeare 2013.02.12. 21:38:35

@szabodenesnk: nem jött a pénz, mert pl előtörlesztettek a tehetősek és mások is, mert odavertek a bankoknak, hogy nyeljék be a szar árfolyamot a sok nyereség után.

következik, hogy nem fogyasztottak akik tudtak volna = nincs ÁFA bevétel. De lesz. és kb pont a választások előtt fog beindulni a tehetősek fogyasztása. jó esetben.

egykulcsos adó: aki tehetős jobb kapcsolatokkal is rendelkezik, többet tud a kiskapukról is. a nagy adó elől szépen kéz kezet most alapon kivonják magukat. 16% egy kulcs alól már nem annyira, mert fentebb kerül a jövedelmi szint ahol megéri. pl 40% hoz képest nagy különbség.

ha a tehetős viszont vásárolni kezd apróban amiben jól oda van baszva az ÁFA, azt nem tudja kikerülni úgy (pl üzemanyagnál, dohánynál, italnál, borotvahabnál ....stb stb). ergó tisztul a bevétel és elméletileg növekedhet is egy idő után, ha jól van összeállítva a matek és az időzítés. sztem választások elöttre lőtték be. vajon miért ?

amúgy mondom, nem jók ezek se igazán, csak fényévekkel jobbak mint a baloldal.

MOL: most szarul néz ki, de az egekbe fog menni az olaj ára. és akkor megtérül. Ha az oroszok veszik, meg akkor nem hogy másnál fial, hanem egy igazi brutális birodalmi diktatúra kezébe kerül mint zsarolási gépezet.

shakespeare 2013.02.12. 21:42:27

@Zedder: az IMF hitel nem rossz ha a számokat nézed. nyilván sokkal jobb. Csak nézd meg, hogy pl Romániában és máshol milyen társadalmi feltételekkel adták. 30% al csökkentek a bérek vásárlóértékben. Tudom, mert ott is élek.
Biztos jó az IMF, csak kinek ?

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.02.12. 21:43:02

@shakespeare: Ehhez a KSH-s kimutatáshoz tudnál segíteni valami iránymutatással?

Jó alapanyag lehetne a tények szeretőinek, esetleg szja-val összevetni...

shakespeare 2013.02.12. 21:53:48

nem vagyok benne most a témában. külföldön kavarok az időm 80% ban.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.12. 22:08:56

@shakespeare: Tegyük fel, hogy igazad van. Ha a választások előtt érik be a gyümölcs, az azt jelenti, hogy 3 év szorzva 540 millárddal csökken az államháztartás bevétele, vagyi 1.620 milliárddal. Plusz számoljuk az IMF és a piaci kamatok (hozamok) közötti kamatkülönbözetet 3X150 milliárd = 450 milliárd, az összesen 2.070 milliárd Ft. Ez kinek a sara?
Az ÁFA nem a gazdagokat érinti elsősorban, hiszen ők a pénzük egy részét nem itthon költik el. Viszont a tömegesen vásárló, de kevesebb jövedelemmel rendelkezőket sújtja. (Élelmiszer, ruházat, szolgáltatás)

glc 2013.02.12. 22:34:35

@shakespeare:
Ha tényleg érdekel...
Egyrészt lehet, hogy mást értünk a nemzet fogalma alatt. (majdnem biztos :) )
Gondolom a 2004-es népszavazásra utalsz. De vajon miért is került rá sor?
Tényleg úgy gondolod, hogy nem politikai háttérszándék miatt?
Két évvel orbán bukása után?
Elég világos volt, hogy ugyan az emberek támogatnák ezt, de pont a kérdés átpolitizálása miatt nem lesz eredményes. Ne hidd, hogy a fideszben ezt nem tudták...
Akkor viszont csak azt érték el, hogy a határon túliakat alázzák meg vele :(
Sunyi kis politikai manőver, pont mint a "rezsicsökkentés" most.
A pofont vagy a kormány vagy a határontúliak kapják. Vagy mindkettő.
Ettől lenne nemzeti orbán? Pont ezzel, pont ő ugrasztotta össze a magyarokat.
Miért? Hogy az ő akaratuk érvényesüljön, ahogy a nagyonkeresztény semjén mondta: "amortizálták" a kormányt.
A 23 millió románt ugyan nem kellett volna emlegetni, de pl a szavazójog más kérdés,
akkor még ezt is hazudozásnak minősítettek, aztán az általad emlegetett mikola, meg ugye
a jelen is bebizonyította, hogy nem volt az. Én pedig egyetértek azzal, hogy aki nem itt él,
nincs vagy csak elméleti hatása van rá a magyar kormány ténykedése, az ne szóljon bele.
Maximum csak részlegesen, mittudomén legyenek saját képviselők.

Ha pedig az egymásnak ugrasztást mondod...
Ameddig orbán 2002-ben meg nem bukott az első körben, addig a saját kollégáimról se tudtam,
hová szavaznak. Nem volt beszédtéma, és nem is érdekelt senkit.
De akkor indult be az a kampány, ami azóta is tart, és onnantól kezdte megmérgezni az emberek életét.
Ez fóbenjáró bűn a nemzet ellen.
Lehet werberezni és mutogatni, de "két Magyarország" azóta van, ahogy ezt a nemrég
udvari képbeszerzővé emelt kerényi akkor kinyilvánította.
Azóta alkotják ők a nemzetet, sőt akkor lett a "haza" ellenzékben. Aki nincs velük az "idegenszívű".
Az egymás ellen fordításban ők járnak élen.
Emlékszel mint mondott nemrég a főcöfös a diáktüntetésre? Majd szervez ELLENÜK egy békemenetet.
Na az ilyenek ártanak a nemzetnek igazán.
Nem attól tartozik valaki egy nemzethez, hogy hataloméhes politikusok annak nyilvánítják, vagy
attól teszik függővé hogy kire, mire szavaz, nem attól magyar, hogy gárdákba lép be,
esetleg székely zászlót tart az otthonában, vagy pirosfehérzöldre festi az autóját vagy
rovásírásos H-betűs matricát tesz rá szigorúan nagymagyarországos-árpádsávos háttérrel.

shakespeare 2013.02.12. 22:38:15

@szabodenesnk: kifelejtettél sok sok milliárdot amit nem lehetett volna begyűjteni IMF esetén. Bankadó, Telekomadó, banki hitelek előtörlesztése....
Adósok tömegének megmentése.
IMF-el ilyen nincs.
ott kapsz kedvezményes hitelt amit odaadhatsz azoknak akiknek tartozol, ezt sehol nem mondják pl. (úgy hívják, hogy hitelképesség tartása), ergo magánhitelezők és bankok biztosan megkapják a dellát, és majd az ország az IMF-nek uh ők irányítják az országot... addig is.

szted Viktor így gondolkodik : "elbasszuk jól ezt a sok olcsó pénzt, hagyjuk elúszni, majd megszerezzük máshonnan. kurucosan. csak, hogy kurucos legyen ezer milliárdokért. Mert én olyan kuruc vagyok, szopjon mindenki és majd akarom, hogy megnyerjem a választásokat" ?
Mert a média ezt sugallja.

sztem pedig kurvára meg akarja nyerni a következő választásokat és nem akarja, hogy az IMF elvárásai szerint csökkenjenek a reálbérek, és banki szanálást hirdessenek kilakoltatásokkal fűszerezve.

2013.02.12. 22:49:09

@OrangeOrder: " Persze. De valóban többet tud ott félretenni az itthoni lakásra, mint amit itthon össze tudott volna szedni tanárként, melósként, könyvelőként. A világ igazságtalan."
Félrebeszélsz. Ha már kint van, és beilleszkedett, akkor a kinti lakásra tesz félre.
Tudod, ha van munkád, a gyerek iskolába jár, nehezen mozdulsz a bizonytalanra.

2013.02.12. 22:56:54

@shakespeare: Talán ha visszatekintenél a múltba: ha Orbánnak hagyja az EU, hogy lazábban vegye a hiánycélt, ma bent van az IMF.
Amit mondtál, az igaz is lehetne, ha nem fizetnénk a piaci hitelekért sokkal többet. Ha az IMF hitelét nem magasabb áron fizetnénk vissza, mint ahogy lehetne.
Az országot OV úgy vette át, hogy az euro 275 körül volt. Mikor visszafizettük az IMF hitel aktális részleteit, rendre 290 fölött volt.
ez olyan 5 % felár.
Erre jön rá az IMF hitelhez képest mintegy 5 %-kal magasabb államkötvény kibocsájtás. Mert azon ugye nincs vita, hogy az aktuális IMF hitelt NEM a gazdaság pluszteljesítményéből, hanem a felvett hitelből fizetjük?

Szóval már 10% körül járunk...Ez kb fedezné azt , amit te a másik oldalon dicsőségnek könyvelsz el,
a devizahitelesek megsegítését.

Ja, azt ugye érzed, hogy aki visszafizette a hitelét, az is szopott az árfolyam változásmiatt, hiába volt fixált?

hondamonda 2013.02.12. 22:57:03

@szabodenesnk: @szabodenesnk: Ha korabban 80% lett volna az SZJA, akkor meg 8000 milliard esett volna ki a koltsegvetesbol...

Igen, az orszag jelenlegi helyzeteben minden egyes milliard szamit, azonban, aki az adovaltozas okozta bevetelkiesesre koncentral az nem latja a fatol az erdot. Magyarorszag problemaja nem az "egykulcsos" miatt kiesett evi nehany szaz milliard, hanem az altalanos TULADOZTATAS miatt elmaradt gazdasagi novekedes okan kiesett sok-sok ezer milliard. Ha mi is a reformokat idejeben meglepo Szlovakia fejlodesi gorbejet futjuk be, akkor ma ezermilliardokkal nagyobb lenne a koltsegvetes mozgastere. A novekedesi kilatasainkat sem a "recesszios spiral" kifejezessel illetnek.

Ebbol a helyzetbol a csodan kivul csak es kizarolag azonnali, nagy aranyu adocsokkentessel (ujraelosztas csokkentessel) lehet kijonni. E nelkul csak tovabbi vergodes jon.

2013.02.12. 22:58:55

@glc: Egyetértek veled. Nekem akkor ment el a kedvem a fidesztől, mikor kisajátította a kokárdát, és ezzel az egyetlen igazi ünnepet.

shakespeare 2013.02.12. 23:09:59

@glc: van abban valami amit mondsz.
2002 utan kicsit bekattantak. Le is lettem szólva, hogy nem vagyok Fidesz hívő jobbról, balról pedig idióta és demagóg lettem.

2004 a kérdés úgy szólt, hogy legyen-e könnyebb magyar felmenőkkel állampolgárság ? Nem az volt, hogy legyen-e automatikus mint most. Nem kell az automatikus, nem kérném, tegyen valaki le valamit az asztalra előbb.
És nem kellett volna elkaszálni, valamivel könnyebre veszik azzal kecske és káposzta is megmarad.
6 évig szívattak engem, nagyon csúnyán pl kinaiakkal együtt. Őseim éltek, dolgoztak, haltak ezért az országért, nem volt fair.
rusnya dolog lett belőle. baloldalnak nagyobb mozgástere és sara volt, valami látszatmegoldást hozhattak volna. de nem.

A diákokkal muszáj lesz dumálni és muszáj lesz megegyezni, én békemenetre kimegyek ha külföldi sajtó miatt kell a támogatás, de magyar diák ellen nem fogok. főleg, h én is csóró éhenkórász diák voltam.

Másrészt ha most a diákok "ingyen" tanulnak a szüleiktől beszedett adóból. És utána külföldre mennek, akkor az utána következő diák milyen adóból fog "ingyen" tanulni ? tehát ha most a diákok 100% ban győznek akkor 8-10 év múlva 100% ban veszítenek, mert minden fizetős lesz.
necces, de meg kell egyezni.
a diákok is olyan szakot kell válasszanak amellyel munkát találnak, nem a könnyű de semmire nem jó, 5 év kocsmaszakosztályt.

uh nehéz egyik vagy másik mellett tüntetni.

lehet, h szándékos ugrasztás volt. de az is lehet, hogy a konfliktus így sült el egyelőre.

2013.02.12. 23:10:48

@shakespeare:" az egykulcsos adó jelentősen csökkentette a simlizést is. az ÁFA emelése növelte. de az adót könnyebb kerülni mint az ÁFÁ-t, uh sztem fehéredett a gazdaság. én is ezt tettem volna."

Ezt gondold át mégegyszer!
Ha nem kérsz számlát, áfa nélkül olcsóbb. Szóval? Még kenyeret is tudok venni áfa nélkül, nemhogy az összes szolgáltatást!
Ráadásul amit nem old meg az egykulcsos, az a fekete, illetve a szürke foglalkoztatás.
Mert tudod, a bérköltség kisebb részét teszi ki az szja. Ráadásul a legalsó réteg is adózik. Tehát nekem, mint munkaadónak többe kerül. Ha többe kerül, akkor meg csökkenteni akarom.

2013.02.12. 23:17:18

@shakespeare:" MOL: most szarul néz ki, de az egekbe fog menni az olaj ára. és akkor megtérül. Ha az oroszok veszik, meg akkor nem hogy másnál fial, hanem egy igazi brutális birodalmi diktatúra kezébe kerül mint zsarolási gépezet."

Ez hülyeség. nem az olaj, a gáz a kérdéses. Ott meg úgy tűnik, európai lepattanás van az orosz forrásokról. Egyébként orosz kézen volt, ha zsarolni akart volna, minek adta el? Szerintem elég zsarolási potenciál, hogy a csapon a kezük.
Persze az nem szempont, hogy épp most volt Orbán Moszkvában. Ja, az nem zsarolási potenciál, ha Putyin kölcsönt ad???

shakespeare 2013.02.12. 23:29:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:
nem értek ilyen szinten a nemzetközi kölcsönökhöz és
államkötvényekhez, tegyük fel, hogy igazad van.

Akkor Orbán direkt szívatja a választókat, arra dolgozik, hogy szarabb legyen és elveszítse a választásokat ?
Ott van egy rahedli akadémikus tanácsadó és amit te leírtál nem tudták kitalálni ?

2013.02.12. 23:31:20

@OrangeOrder:" Sajnálom, ha nem jár mindenki annyira jól, mint egy pl. 500 ezer bruttót kereső polgár. Fizettek éveken keresztül eleget."

Ez kész! És te írsz bármit is a gazdaságról! Ilyen elmék kellenek a fidesznek! Már értem, miért vagy te narancs rend!

shakespeare 2013.02.12. 23:35:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: rezsit is megoldod áfa nélkül, vizet, villanyt, üzemanyagot, barmit amit veszel a tesco-ban, auchan-ban, a telefon es internetszolgaltatast is ?

sztem tudjak, hogy a helyi peknel megoldod es az autoszerelonel is megoldod. es tudjak hogy hol nem oldod meg es kiszamoltak :-)
es azt is kiszamoltak, hogy a bankot is fogod hasznalni, sokat. tehat kicsi csekkado es mindjart jon a penz, mert lam probald meg elkerulni.

nem vedem oket, de sztem igy lehet adot beszedni.
ha muszaly. es ez a baj: a muszaly.

2013.02.12. 23:37:41

@shakespeare: Orbán nem kapott felhatalmazást a hiánycsökkentés alól. Ezen bedurcizott. Alternatív utat keresett, ha emlékszel, volt mindenhol, hogy kölcsön kérjen.
Nem jött a hitel, sem Moszkvából, sem az araboktól, sem Kínából.
Az IMF meg nem ad hitelt, csak ha az EU is helyesli. Tehát az IMF-et szidják a narancs rendiek, miközben az EU-n múlik.
A hitelt, amit a válság miatt Gyurcsányék megigényeltek, vissza kell fizetni. Az államcsődöt Orbán sem akarja megkockáztatni. Tudja ő , mivel járna. Ő azért nem olyan hülye, mint a népe.
Tehát fizetni kell, de nincs miből. Nem nő a gdp. Előbb lenyúlják a manyupot, aztán befenyítik a bankokat, multikat.
Kényszerpályán vannak. Itt nem a választás a tét.
Ha nem tesznek valamit, bármikor beborulhat a gazdaság. Akkor viszont háború lesz...

2013.02.12. 23:40:51

@shakespeare: Szerinted a helyi tesco, a shell, a matáv feketén foglalkoztat? Ne feledd, az volt a kiindulás, hogy áfa versus szja.
És igen, tudok venni "okosba" üzemanyagot, igen, olcsóbban telefonálok némi ügyességgel, lehet venni dekódert a tévéhez, sőt, a tesco-ból kilopják a hűtőszekrényt, ha megvan a megfelelő ember. Ez mind áfa mentes!

2013.02.12. 23:46:22

@shakespeare:" nem vedem oket, de sztem igy lehet adot beszedni.
ha muszaly. es ez a baj: a muszaly."

Nem, nem muszály! És épp ezt mondja az IMF is!
Az állam túlköltekezését kell csökkenteni, a fölösleges beruházásokat. A túlfűtött egészségügyet. A nyugdíjrendszert. (elismerem, ezekhez hozzányúltak, nem is kritizáltam őket ezek miastt, csak a fejetlenség nem tetszett)
Talán értdemes lenne azon elgondolkozni, hogy a meglévő pénzt olyan befektetésbe ölni, ami hasznot hoz. Nem az off shore cégeknek, hanem az országnak.
A MOL-ra is lehetne olyan válasz, hogy azért kell, mert a vegyipar a mol-on keresztül juthat gázhoz, a pvc alapanyaga, és erre építünk fel egy növekvő könnyűipart. Van ilyen infód? Nekem nincs.

2013.02.12. 23:48:55

@shakespeare:" Ott van egy rahedli akadémikus tanácsadó és amit te leírtál nem tudták kitalálni ?"

Válasz erre
Felhívnám szíves figyelmedet, hogy a tanácskozások során a jobboldali közgazdászok épp ellentétes véleményen voltak, mint amit Matolcsy képviselt. Mondanál egyetlen jobboldali szakértőt, aki Matolcsy unortodox gazdaságpolitikáját elfogadja? (Varga nem ér!)

shakespeare 2013.02.12. 23:49:16

@Könnyen elkaptuk, uram!:
AFA-rol: kivételesen ügyes vagy akkor a kerülésben. de a többség nem ilyen szemfüles. én sem és más sem. és a statisztika számít nem a kevés kibúvó.

Shell , stb. nem foglalkoztat feketén. legyen igazad.
ok akkor most mi van ? tökön szúrták magukat és több maradt az embereknél ? vazz akkor miért szemét a fidesz ? miért jó ha buknak ?

legyen újra igazad itt
"Kényszerpályán vannak. Itt nem a választás a tét.
Ha nem tesznek valamit, bármikor beborulhat a gazdaság."

ha jól emlékszem kényszerpálya és IMF segély valahol 7 ik év mszp kormányzásnál ütött be.
Mondta is GyF, hogy trükkök százaival oldották meg addig is.
nem ?

na, akkor miért is jó ha bukik a fidesz és újra mszp jön ? mert itt erről ment a keménykedés, hogy hujj de szar itt minden és főleg OV a hibás.

2013.02.12. 23:54:09

@shakespeare:" Viszont az egykulcsos adó antiszocális, az ezt ellensúlyozó vállalati adók pedig azokat terhelik, akik fejleszteni és beruházni is képesek lennének. Ezek a lépések egy recessziós időszakban veszélyesek – egy felívelő időszakban az egykulcsos adó talán jó lenne egy vagyonadóval párosítva, de most nem ilyen időket élünk.

Vámosi szerint el kell ismerni, hogy bátran kell keresni a megoldásokat egy ilyen szorult helyzetben, de azt látni kell, hogy az nem megy, hogy az állam egyre több mindenről akar gondoskodni, de közben meg egyre kevesebb adót akar beszedni."

Hamár jobb oldali közgazdászok: Index főoldal.

2013.02.13. 00:00:51

@shakespeare: na, akkor miért is jó ha bukik a fidesz és újra mszp jön ? mert itt erről ment a keménykedés, hogy hujj de szar itt minden és főleg OV a hibás."

Oké, akkor én nem ezt képviselem. Én a narancs rend (Orange Order) ellen vagyok felbuzdulva, mert semmi szakértelemmel, nulla információval isteníti Orbán-Matolcsyt, de nagyon lejön, hogyha épp az ellenkezőjét tették volna, akkor most az lenne az egyedüli üdvözítő megoldás.
Nézd, én a Gyurcsány alatti időkben sokalltam be. Az apeh pénzbeszedőként üzemelt, kurvára nem érdekelte a revizort, hogy tisztességesen bevallottam mindent. Azt mondta, oké, akkor mutassak valamit én, mert ő nem talált!
Erre tromfolt Gyurcsi, hogy akinek nem tetszik, el is lehet menni! Hallgattam rá.
De azért nem lettem narancsvak, azt jól látom, hogy kapkodnak, hogy feszülnek a szálak a háttérben, amiből előbb-utóbb robbanás lesz. Úgy gondolom, a háttér pénzmágnásai már ütköznek egymással. Ha a fidesz elveszíti a választást, ez a kör egymásnak esik. Orbánnak vége.

2013.02.13. 00:09:00

@shakespeare:" AFA-rol: kivételesen ügyes vagy akkor a kerülésben. de a többség nem ilyen szemfüles. én sem és más sem. és a statisztika számít nem a kevés kibúvó."

Hidd el, a vállalatok roppant kreatívan tudnak adót csalni. Mondjuk addig számláznak egymásnak, míg végül egy nem áfaköteles soron elvész az adó.
Vagy mondjuk a nyersanyagot kiutaztatják Szlovákiába, onnan feldolgozva vissza, aztán ismét ki, vagy értékesítik, közben az adó eltűnt, és az áru mindvégig itt volt a raktárban, meg se mozdult.
Vagy a másik oldal, a Tesco trükk: alkalmazottakat bérelek mondjuk a melódiák-tól. Mivel bérlés, így nem jelentkezik a bérköltségek között. A melódiák viszont kevesebbet adózik, hisz diákokat közvetít ki.
Más: igénybe veszem az állami támogatást a munkanélküliek foglalkoztatása után: a munkaerő közvetítőtől felveszem a munkanélkülit, szigorúan 6 hónapra, amíg jár a támogatás utána. Aztán azonnal felmondok neki, mert lopott, nem jött be dolgozni, nem végezte megfelelően a munkáját, stb.
Természetesen, egy év múlva, mikor ismét jogosult vagyok ez után a személy után a támogatásra, szívesen visszaveszem.

2013.02.13. 00:12:51

@shakespeare: ok akkor most mi van ? tökön szúrták magukat és több maradt az embereknél ? "

Miért is? Nem csak az szja változott. Bejöttek más adók, tehát nem feltétlen maradt több.
A minimálbér eddig nem volt adóköteles. Most az. miért maradt több?
A munkabér felvétele rendre a bankokon keresztül történik. megadóztatják a pénzforgalmat, miért maradt több?
Csökkent a munkanélküli támogatás ideje. Miért maradt több? A segély csökkent. Miért maradt több?

ati27 2013.02.13. 09:20:13

No akkor egy kicsit elöbb ki akartam fejteni, de aztán mobilról nem igazán müködött. Tekintsük meg, milyen "hatékony" az államunk.. Nagyrészt azért mert olyan igazán "transzparens". A szoci "éráról" azt hiszem nem kell megemlékeznem (4-es metro, alagutak, és hidak..) A fidesz éra is bemutatkozott.. Margit híd felújítása.. ès a legutolsó szépség az ócsai lakópark.. Sikerült 500+ ezer négyzetméter árral össyehozni egy "lakóparkot" a puszta közepén, ami meg sem felel az energiahatékonysági elöírásoknak.. Söt az építés során rabszolgákat, oh pardon közmunkásokat alkalmaztak 47 ezer forintos fizetésért.. Bazz, ojrópa egyik legdrágább országában összehozzák ezt a feléböl (pl a berendezett konyha gépekkel együtt már benne van az árban..) pl.: www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-plan/Sparven/

Szal orange cimbi csak annyit tudok mondani:
Hajrá magyarok!

ui.: Anno 2010-ben nem jutottam el szavazni.. És akkor a fideszre szavaztam volna.. Kicsit tartottam is töle, hogy nem lesz meg a 2/3.. (kicsit arra gondolva, hogy késöbb nehogy erre fogják ha nem jön össze a "nagy terv") Most azon gondolkodom, hogy 14-ben tuti el kell jutnom, és igaz az én szavazatom csak lepkefing, de ezt a kutyaütö bandát el kell hajtani a vérbe.. Ezekhez képest flettó meg az MSZP csak kis pisisek voltak.. (persze ez nem azt jelenti, hogy rájuk fogok szavazni, mert nem felejtek! :) és persze nem is a jobbikra.. :D) )

shakespeare 2013.02.13. 09:27:00

@Könnyen elkaptuk, uram!: jól van, legyen megint igazad, több adót kell beszedni. szar ügy.
Na, miért is kell ezt csinálni ? mert kurva nagy az államadósság és mindenki simlizik közben.
Miért nagy az államadósság ? Mert valami előző kormányok kurva sok pénzt eltettek valahova.

Akkor ki a hibás ? aki eltette vagy aki törleszti ?
na ?

megint ott vagyunk, hogy az mszp bagázs a fasz. nem elég h kurva nagy adósságot csináltak, most jár a pofájuk amikor törlesztés miatt a másik adót szed be. Vazz mintha nem lettek volna könyékig benne az eladósításban.
még a saját vezérük is könyörgött,h csinálják már másképp. lásd öszödi beszéd.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.13. 10:57:04

@hondamonda: Szlovákiában éppen eltörölték az egykulcsos adót. Miért is? Abban egyetértünk, hogy túladóztatás van Magyarországon. De ezt éppen a Fidesz generálja a különadókkal, amiből aztán osztogat.
Ott, ahol nem a piaci árak dominálnak, hanem az állam korlátozza a piacot, nem lesz növekedés. Természetesen kell, hogy legyen egy kontroll, de az állam minél kisebb mértékben avatkozzon bele a piacba.
Az a populista gazdaságpolitika, hogy onnan veszünk el ahol van, nem helyes, ráadásul nem is következetes. Az egykulcsos adó nem hozta a várt eredményt, mint ahogyan Szlovákiában sem az hozta meg.
Nagyon tévúton jár a kormány. Elmaradnak a befektetők, nem lesz növekedés, nem lesz fogyasztás bővülés. Csak vegetálunk, a szociális olló meg tovább nyílik.

szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2013.02.13. 11:01:54

@shakespeare: Ez demagóg duma, hogy eltették. Az ország akkor épült. Soha nem látott mértékben újították fel a lakótelepeket, közintézményeket, épült 800 Km autópálya, hidak, volt 13. havi juttatás a közszférában, a nyugdíjasok esetében ée nőtt a reáljövedelem. Természetesen ennek egy része hitelből. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a gazdaság 2006-ig emelkedő tendenciát mutatott.
Ma, nem épül semmi, a reáljövedelmek csökkennek, az életszínvonal szintén. Az államadósság ismét emelkedik annak ellenére, hogy eddig soha nem látott bevétele van az országnak.
Elqrták, nem kicsit, nagyon, Matolcsyval és Orbánnal az élen.

shakespeare 2013.02.13. 11:21:52

nem mondod, hogy nem veszed észre a következőket : Gyurcsány papa azt mondta Öszödön, hogy csak azért nem omlik be az ország, mert 2006-ig világgazdasági növekedés volt, olcsó pénzpiacok tartották életben az országot.
Nem hallottad ?
ezek után azt mondani, hogy fejlődés volt, elég kemény :-)

Nem vetted észre a völgyhídat, reánézésre is látszik, hogy 15 olcsóbb megoldás lett volna (ott dolgozó mérnökök mondták el nekem) de ez volt a legdrágább, mert így lehet %-ban legtöbbet eltenni ?

büszke vagy a mezőn épített viaduktokra ás alagútra. nem mondod :-). Csak azért kellet mint a völgyhíd.
stb stb.

és ezeket a pénzpumpákat büszkén felsorolni, majd mocskolni az adósságot törlesztőket. nagyon ügyes logika. éljen éljen éljen.

ja, még valami. nem engem vertek át, hanem a saját választóikat, azaz téged
"Hazudtunk délben, este és reggel"
és te még most is őket nyaldosod. hajrá :-)

hondamonda 2013.02.13. 11:38:12

@szabodenesnk: Szlovakiaban egy enyhen progressziv adorendszert (19% kulcs plusz 25 %-os kulcs 3200(!) euro felett) vezettek be, amit teljesen elfogadhatonak tartok.

Az egykulcsos persze, hogy nem hozott eredmenyt, mivel nem csokkentette semmivel az ujraelosztast. Ugyanis, az alacsonyabb jovedelmueknek 0-16% adoemelest jelentett, plusz bejottek a kulonadok. Az allam jelenleg lenyulja a berkoltsege felet mindenkinek. Ezt ismerve abszurdnak tartom a korabbi meg jobban lerablo adorendszer visszasirasat. Nem csak azert, mert tisztessegtelen, hanem azert, mert garantaltan felturbozna a szakkepzett munkavallaloi reteg tavozasat az orszagbol.

Szerintem vilagosan latszik, hogy a gazdasagunk lemaradasanak, a katasztrofalis foglalkoztatotsagi adatoknak az elsodleges oka a gazdasagot nyomorba donto tuladoztatas. Az elomunka igenyesebb iparagaknak egyszeruen nem eri meg idejonni, amikor a szomszedban ugyanakkora koltseggel masfelszer annyi embert foglalkoztathatnak. A legalisan mukodo hazai cegek pedig a kozos piacon versenykeptelenek a Szlovak vagy Roman tarsaikkal.

A kormany sulyos bunt kovet el azzal, hogy nem vallalja az orszag rendbetetelevel jaro politikai aldozatot.

nyünyüge 2013.02.13. 11:43:07

@shakespeare:
Hagyd már azt a völgyhidat! Azt az elkerülő nyomvonalat éppenséggel még az I.Orbán kormány hagyta jóvá, a Balaton parti polgármesterek nyomására ill. természetvédelmi okokra való hivatkozással. 2001-ben már készültek a konkrét tervek.
www.pont-terv.hu/khegyvb.htm

nincs1itt 2013.02.13. 11:44:50

@nevem van: De jó, már "ti" kategóriába tartozom.
Látom fáj,hogy az általad emlegetett információ forrásokon túl is van élet. Amikor rákérdeztem, hogy milyen szakmai ismeretekkel rendelkezel a kazánokkal - nevezzük így az egyszerűség és a Te kedvedért - kapcsolatosan, akkor rögtön "ti" lettem. Nem baj, neked az energia az "ráz", aha, a bicikli dinamónál veszélyesebb szerinted a 9V-os elem, a Sokol rádiódban lehet ilyen... Kell az atomenergia, mert egyenlőre nincs jobb, de attól még ne próbáld megmagyarázni, hogy Fukusima a baleset óta gyógyüdülő, a cézium pedig kifejezetten hasznos az élő szervezeteknek...
Tényleg, szeretném megkérdezni, hogy mi a véleményed az intelligenciáról, Neked mint, kívülállónak?

nevem van 2013.02.13. 13:22:38

@nincs_itt: hát, ismerőseim már sok hibát találtak bennem, de azt még senki nem észlelte, amit te. Vagy ti. Információforrás, az egy szó.
Nem szokás referenciákat megadni egy hozzászóláshoz, de akkor most szabálytalanul elárulnék annyit, hogy villamos teherelosztók témában van némi szakmai előéletem. Épp' csak egy kicsi.
Szokol rádiót is láttam már, úgyhogy a te 9 voltos szakmai tapasztalatod nem igazán nyűgöz le.
Ugye még te sem gondolod, hogy alkáli elemekkel kellene energiát termelni ipari méretekben? Ekkora baromság még tőled is meglepne.
A gyógyüdülő és a vállalható kockázat között azért van még néhány stáció.
Intelligencia: hát az mindenképpen dicséretes, hogy tájékozódni próbálsz számodra távoli témákban is. De most nem homályosítalak fel, nincs kedvem hozzád, mert modortalan és fellengzős vagy.

nincs1itt 2013.02.13. 13:41:50

@nevem van: Lenyűgöző, a " villamos teherelosztók " szakmai előélet(gondolom az alapásás után, már kezdtél a következőhöz) . Valóban, nem érdemes vitázni, mert ismét tanújelét adtad, hogy azok a "hibák", bizony léteznek. Nem én kezdtem a törpe feszültségeket citálni, szemben az erőművi léptékekkel. Gondolom, a modortalanságom és fellengzősségem abban mutatkozott meg számodra, hogy nem estem hasra a légből kapott:"idióta német energia politika" (ha nem pontosan idéztem nagyságod, elnézést) szerényen megfogalmazott és remekül alátámasztott véleményedtől, nem kezdtem azonnal helyeselni! Remélem nem törtem össze, eddig is csekély önbecsülésedet. Nem venném a szívemre. Hiszen tudjuk, a német energetika a feltörekvő harmadik világbeliekkel is nehezen veszi fel a lépést, különösen, ha nem szerénytelenségedet kérdezik meg, a fejlesztések irányáról. Ez különösen igaz, ha a világelsők közé tartozó, magyar energetikai iparral vetjük össze a német, csökevényes, épp csak csíráiban létező... valamit.
GKM- referencia, RWE referencia.

shakespeare 2013.02.13. 15:00:30

láttam, szép cím :-) szép fogalmazás :-)
nem azt írjuk, hogy nem sikerül törleszteni érdemben, mert a ft nőtt, a deviza nagyot csökkent,
hanem, hogy bukta a kormány :-)

most a kormány a hibás. hurrá.
nem bírják visszakavarni az adósságot, amit örököltek. tehát impotens gárda. hurrá. végre belebuknak. jajj de jó. és újra jöhet az a csapat akik miatt adósság lett.

alig várom őket.

nevem van 2013.02.13. 15:20:29

@nincs_itt: 'Lenyűgöző, a " villamos teherelosztók " szakmai előélet(gondolom az alapásás után, már kezdtél a következőhöz)'
Tudod, nemcsak Magyarországon (a budai várban) van ám teherelosztó, ezért a többesszám.
Egyébként is, olyan felszínes és kötözködő a stílusod, hogy azt gondolom, ideje véget vetni a levelezésnek.

nincs1itt 2013.02.13. 15:28:56

@nevem van: A referenciák? Hm? Tudom, teherelosztók... pá! Majd legközelebb olyasmihez szólj, amihez valamicskét konyítasz is!

dr yetee 69 2013.02.13. 19:02:03

@shakespeare: zelmultnyócév már nem játszik

glc 2013.02.13. 22:50:25

@shakespeare:
Állampolgárság ügyben: pontosan azt mondom, hogy annyira politikai-harc síkra helyezték az egészet,
hogy nyilvánvalóan nem lehetett más kimenetele. :(
Ha hatalomra kerüléskor annyira NER lett a fidesz, addig miért nem jutott eszébe NEKI együttműködni, akkor?
Naná, merthogy ugye nem mindegy hogy VELE múködnek együtt vagy ő müködik együtt másokkal :))) A lényeg most is a HATALOM.

Ha pedig a hatalmi harc fontosabb volt nekik abban a helyzetben, miért is nézed el nekik azt, hogy a politikai játszma részéve tették az állampolgárság kérdését? (Amit egyébként bizony a szomszédokkal diplomatikusan együttműködve érdemes, nem így, erőből, aminek persze a szenvedői -ha befeszül a szomszéd- megint csak a határontúliak lesznek. De egyértelmú hogy orbánékat ez NEM ÉRDEKLI. Csak az, hogy ezzel politikai előnyük lesz-e)
A szociknak nagyobb volt a mozgástere? Elvileg. De ahogy orbán is mondta, egy erős ellenzék (mint ők) gúzsba tudja kötni a kormányt. (az igazán sunyi dolgot ez után mondta: vagyis hogy az erős ellenzék nem kívánatos. Valamint hogy mindent meg fog tenni, hogy ilyen ne is lehessen többet. Tudod: ha az ellenséget megölheted, meg kell tenned. Úgy "kereszténymódra" :( milyen rendszer a kívánatos tehát? igen...az egypártrendszer. Hát köszönöm, nekem volt benne részem. Szóval nekem orbánék ne mutogassanak vissza, láthatóan ugyanazt akarják.)
Megértem én, hogy neked és még sokaknak ez fájó pont, csak nem feltétlenül azokra haragszol, akik a leginkább sárosak.
Külföldi sajtó miatt békemenetelsz? EU-IMF ellen is? Helyesled a kékplakátos fideszkampámnyt? Ez utóbbiról eléggé feketén-fehéren kiderült, hogy egy hazug blöff volt, de legalább sokba került. Nekünk. Valakik azért jól jártak. Biztos vagy benne, hogy a többi ügyben nem ugyanertól volt szó? Hiszel-e orbánnak, amikor azt mondja amikor őt kritizálták, akkor a magyar embereket kritizálták euban, külföldi sajtóban? Mert én egy szavát sem, és nem csak azért mert annyiszor bebizonyosodott hogy hazudik (sőt ugye még büszke is volt rá).

Szerntem pont nektek szól a legutóbbi gerinctelenség, hogy már "tény", hogy a diákokat külföldről pénzelik, támogatják olyan erők amelyek a kormány bukását akarják.
Lehet hát békemenetelni, mert már ugye nem a diákok ellen mentek majd ki, hanem valamiféle gonosz külföldi erők ellen. Neked egy cseppet sem undorító ez a hozzáállás?
Milyen volt már az is, hogy a "közszolgálati" fideszrádió pár hónapja a diáktüntetésről csak annyit tartott fontosnak elmondani, hogy hármat rendzavarásért(!) letartóztattak és KÉST TALÁLTAK NÁLUK. (amiról kiderült, hogy egy db svájcibicska a hátizsákban :( A szerencsétlen meg aki csak innen tájékozódik, felháborodik, hogy "késes huligánok..." aztán megy menetelni, ha vitézbencsik vagy "ötöspártkönyv" megszervezi
De ha nem megy a békemenet, majd mennek a "fociszurkolók", ugye. Bevált már néhányszor nekik, még 2006-ban is, az akkor randalírozó csürhe, mára már fehér angyalként vonult bele a tákolmányba, és békésen ünneplő emberekké mosdatódott hivatalosan :(

Szerződés ügyben pedig egyetértek azzal aki valahol írta, hogy miért is pont az egyetemi költség? Csak egyetemisták mennek külföldre? Vegyük ide a középiskolai, általános iskolai költségeket, óvodát, bölcsödét, sőt még a gyes-t, családi pótlékot is. Miért is ne?

Az országnak az válna hasznára, ha minél több jólképzett tagja lenne, de a jelenlegi felsőoktatáspolitika ezzel éppen szembemegy (miért is?) Azt pedig hogy itt is maradjanak azt ilyen törvényekkel nem fogják elérni. Azt kell elérni, hogy legyen ÉRTELME, legyen miért itt maradni!! Aki akar így is el fog menni.

glc 2013.02.13. 23:08:52

@Könnyen elkaptuk, uram!:
Ők a haza, a nemzet és aki nincs velük az ellenük van. :(
Ezzel együtt azt mondtam 3 éve, hogyha az ország gazdaságát rendben működtetik és az ország fejlődni fog, hát lenyelem a pökhendiséget, önteltséget, sunyiságot tőlük.
De azóta bebizonyosodott, hogy a hatalmi harcon és a dumán kívül nem értenek semmihez.
Dilettantizmus gazdaságban, pénzügyekben, diplomáciában, még hatályba sem lépett de már módosítandó törvények, a józan észnek is ellentmondó "stratégiák". ipaden, repülés közben írt "tákolmány".
A pár évvel ellenzékben mondott (néha kiabált) "elveikkel" totális szembefordulás. Akkor hazudtak vagy most?
Mindkét esetben, ha a hatalombanmaradás érdeke azt kívánja, bármikor egy harmadik vagy negyedik "elv" is előkerülhet akár egyik napról a másikra.

shakespeare 2013.02.14. 09:31:07

@dr yetee 69: "zelmultnyócév már nem játszik" -ra mondom, akkor vegyél fel hitelt 15 évre és menjél be a bankba 4 év után és mond meg, hogy már nem játszik. Nézd meg, hogy mi lesz az eredménye.

mert pontosan ez történt, csak nagyban.
De játszik, és nem is keveset.

shakespeare 2013.02.14. 09:55:00

@glc: oktatás : szerintem is el van cseszve az egész, én is egy külföldet járó vagyok. muszájból. más is.
Nyilván a törvény nem fogja megoldani, annyira jó ez, hogy tudatosítsák a 18 év felettiekben, hogy az egyetem már szakma és nem iskola, ahol gyerekek szaladgálnak óvodás önfeledt állapotban.
Mert ma az van, hogy munkanélküliségre képeznek, sokat. összehasonlító irodalomszak és társai.

A tüntetőkről : tegnap egy nagyobb diáktársaságban elmondták nekem az ELTE-sek, hogy nem ismerik az ELTE foglalókat, azok nem ott tanulnak. és nagy aktivista dumát tolnak, de kb 10% állt az ELTE-ről melléjük.
nekem gyanúsak ezek a "civil" spontán dolgok. csak mondom. Nyilván a békemenet sem annyira spontán :-)

mszp-ről : nos, nem csak te románoztál le, hanem más is. volt ennél több is. álltam 8 órát sorban Horn Gyuszi idejében arabokkal és kinaiakkal az idegenrendészetnél. és nem részletezném a minősíthetetlen viselkedést, ellehetetlenítést évekig. és mindezt úgy, hogy egyik nagyapám Taszáron és Pécsett volt katona, másik, pedig Budapesten.
Na, nálam innen a baloldalnak nincs visszaút, 2004 csak megerősítés volt, és Szanyi Tibor mondása nemrég további.

Abban igazad van, hogy a fidesz gusztustalanul hatalomvágyába beleépíti a nemzetiséget. De mszp és baloldal kifejezetten román párti. A románok pedig lassan a magyarul gondolkodást is betiltanák, nem csak az írott szót.

de ha nem fidesz, akkor inkább jobbik, mint árulóknak adni a hatalmat.

sajtórol: az élet úgy adta, hogy 2 idegennyelvet muszály volt jól megtanulnom, egyet pedig gyengére. sajnos nem fidesz mánia, a nemzetközi sajtó durván és igaztalanul magyarellenes volt. lényegében az mszp magyar bértolnokai írtak külföldi újságokba angolul, németül nemzetközi szinten mocskolták az országot.

a román liberalisokrol egy kis ismerteto:
index.hu/kulfold/2013/02/11/romaniaban_mindenki_beszeljen_romanul/
és ezeket fogadta az mszp dec1-en amikor a román nácik masíroznak magyar városok utcáin.
és akarta Alföldi Róbert a nemzetit a román náciknak Erdély elcsatolásának román ünnepére bérbeadni.
értem én, hogy ő buzi és szeret vazelinos seggel mélyre hajolni, de tartsa meg magának e jó szokását. mást ne rángasson bele.

glc 2013.02.14. 21:37:11

@shakespeare: "összehasonlító irodalomszak és társai."
Igaz, vannak ilyen szakok, amikben nem sok jövő van, de ők külföldön se fognak ezzel elhelyezkedni, tehát a röghözkötés nem róluk, nem nekik szól, másrészt pedig ha van is ilyen, biztosan nem a kormánynak/kormányfőnek a dolga ezt meghatározni, eldönteni, kinyilatkoztatni.

"azok nem ott tanulnak."
Azt hiszem ez az elejétől nyilvánvaló volt, az utcán összegyűltek és oda mentek be. A fociszurkolók mit is kerestek ott? A fideszes exképviselőjelölt is elment közéjük (sőt adja a tuskót és fenyegetődzik). A gyulai békemenetesek mind helyiek lettek volna? Ugye nem... Akkor?

"nos, nem csak te románoztál le"
Nem szokásom a határontúliakat "lerománozni", légyszíves mutasd meg, és ha megtettem volna, készségel megkövetlek.
Szanyi nem tudom mivel indokolt, nem is nagyon érdekel, de azt ugye tudod, hogy az a hír járta ott, hogy a békemenetben voltak a határon túlról olyanok is, akik nem tudtak vagy nem akartak magyarul beszélni.
Ha magyarok voltak csak nem akartak magyarul beszélni, azt miért is tették volna?
Ha meg nem tudtak, akkor az anyanyelvük tényleg a román, nem? Persze a fideszkommunikáció nyilván arra ment rá, hogy a határontúli magyarokat lerománozták. Ahogy korábban a diákoknál a "rendzavarás" és a "KÉS", most a külföldről irányított" a hangsúlyos. Kell, hogy hergeljék a szimpatizánsaikat.
Áááá...persze ez nem ám hazugság... viktor, mint tudjuk sose hazudott... :(

Írsz a román nácikról. Nekem semmivel sem rosszabbak vagy jobbak, mint a magyar nácik, akik szintén itt szoktak masírozni. És ezek ellen sem történik semmi már évek óta az országban. halvány kis "elítéljük" néha, amikor muszáj. Persze, mert még kellhet a fidesznek a pártjuk vagy a szavazóik...:(
Ha elítéled a román nácikat, nem az a megoldás hogy ugyanazt csinálod mint ők. Akárcsak azzal is, hogy az ittenieket elfogadod. Erőszakkal semmit nem fogsz elérni, csak azt, hogy még több román náci lesz és mégjobban megkeserítik a kinti magyarok életét :( Az út nem arra van, még ha indulatból szimpatikusnak is tűnik.
Persze lehet kommunikálni úgy is, hogy a komprumisszumkeresés és a tárgyalásos, diplomáciai út a gyengék eszköze, sőt, mint mondod egyenesen idegenszívűek azok, akik nem az erőszakos utat választják. :(

Árulás?
Érdekelne, mit éreztél, amikor láttad hogy Örményországban letépik a magyar zászlót, meggyújtják, megtapossák?
Nekem fájt.
A nagy nemzeti-viktor láthatóan nem sokat érzett, mert csak vonogatta a vállát. "szabályosan jártunk el".
Pedig miközben a környezetében mindazok, akikben volt egy csepp diplomáciai érzék, megmondták neki, hogy nem kellene, ő mégis kiadta a baltás gyilkost. Vagy anyagi-üzleti érdekből, vagy -ami még rossazbb- a semmiért, puszira. Mert utóbbi esetben még át is lett...öö..vágva. Nekem EZ az árulás, nem az, hogy leül egy szomszéd országgal tárgyalni valaki.
Persze volt annyira vastag bőr a képén, hogy pont ő, aki kiadott egy brutális gyilkost, pont ő nevezze gyilkosokat-támogatónak azokat, akik felháborodtak bayerzsóti gusztustalan cikkén.
Persze tudjuk, a dk-nak szánta, de minden tisztességes mebernek mondta ezzel, csak azért, mert a főbékemenetes ennyire fontos neki. Mondhatta röhögve zsótika, hogy hehe navracsicsnak úgyse sikerül neki kizárnia a pártból, és navracsics, aki első reakcióból tisztességes emberként reagált, késöbb meghajolt előtte :( Mert az ilyen mocskolódás fontosabb a fidesznek.

Külföldi sajtó: Biztosan az országot, a benne élőket mocskolta, vagy esetleg a kormányt, annak politikáját?
A kettő nagyon NEM UGYANAZ! Mégha orbán igyekszik is ezt a látszatot kelteni. A békemenet saját bevállásuk szerint is, meg a békemenetelők szerint is egyértelműen viktor támogatása ld "szeretünk viktor".
Köze sincs se imf-eu-hoz, se külföldi sajtóhoz valójában.

A nemzeti színházas bérlés egy nyilvánvaló provokáció volt, eleve elutasítást vártak, amire csak -szerintük- nacionalista indokot lehetett volna adni, az pedig a románoknak nagyon jó lett volna propagandának.
Alföldi vagy akárki más szexuális irányultsága meg nem érdekel (ahogy celebhírek se érdekelnek: ki kivel mikor hol), a homofóbiát is meghagyom a jobbikosoknak, én az embereket nem az alapján ítélem meg.

shakespeare 2013.02.14. 23:53:20

@glc: a románozás valóban egy tévedés volt, nem te voltál. kevertem egy másik hozzászólóval.

oktatás: ha jól emlékszem fidesz pont azt, mondta, hogy nem tisztük a szakokat kézi vezérléssel átszabni, behívják a piacot, öntudatos tanárokat és diákokat ezáltal gazdaságilag érdekelté téve, automatikusan megszűnnek a megélhetéssel nem kecsegtető szakok és növekszik a hatékonyság., motiváltság. (ha valami ingyen van, az általában a fejekben nullával párosul)
Amúgy röghöz kötés kicsit túlzás, mert senki nem tiltja, hogy külföldi jövedelemből törlessze tanulmányait.
(de valóban rohadtul nem fair gazdasági és jogi képzést kasztosítani, nulla állami támogatás, csak a gazdagoknak adatott volna meg a lehetőség, ezért én is tüntetnék, mert a lófasznak is van vége)

a fidesz szavazói nem birkák, nem kevés fidesz szavazó borult ki a baltás miatt, ez biztos. de csak nem fognak mszp szavazók lenni ez miatt :-)

nácizmus és ellentábor-nácizmusról: az igaz, hogy eszement gyűlöletspirálba tud átcsapni és egymást erősítheti az esztelen nemzetieskedés. Erre nagyon ügyelni kell.
Ugyanakkor van egy fontos dolog: ha egy náci megindulásra nincs határozott odafigyelés és komoly öntudatos válasz akkor úgy fogják érezni, hogy neki ezt szabad és tovább mennek. (lásd Hitlert, mindenki békét akart és hagyták, hogy garázdálkodjon)
Ingyen nincs semmi ! soha.
a dél tiroli fene jó autonómia erős osztrák nyomás és fenyegetés után került aláírásra és betartásra. És az összes többi ilyen dolog nem magától, a fene nagy liberalizmustól jött létre.

Magyarország nincs ilyen helyzetben, bár lehetne, mert 90-ben óriási előnnyel indult, de az nem vállalható amit a baloldal megengedett szlovák, ukrán, szerb és román náciknak és ugyanakkor náciztak mindenkit aki egy csepp magyar nemzeti öntudattal rendelkezett.
Társadalmi válaszként azonnal felemelkedett a jobbik. Ami nem baj. Mert a milla a jobbik miatt már nem annyira nácizza le azokat akik egyszerűen a magyarnak érzik magukat.

Egy alku mindig az alkupozícioktól függ és nem az elvektől, főleg amikor nagy érdekek vannak az asztalon.

A jobbik jelenléte nagyon is tol mindenkit jobbra, azaz egy magyarságtudatot vagy annak szimulálását erősíti még baloldalon is.
Az öntudatos képviselet mindig többet fog érni mint a teljesen semleges.
süti beállítások módosítása